Wat is er nieuw

Ramirezi man aquamishandeling.

• Onderwerp starter Onderwerp starter SezeRamirezi
  • Startdatum Startdatum
S

SezeRamirezi

Guest
Goeiemorgen allemaal.

Ik heb gisteren avond mijn 3de nest van me Rami koppel.
Alleen ditmaal is het heel anders. Man Ramirezi laat vrouw Ramirezi niet toe bij het nest en blijft constant alleen boven het nest hangen. Enig idee waarom?

misschien ziet hij het vrouwtje als indringer? ik heb het wel eens vaker gelezen met koppel visjes.

hoe groot is je bak?

Ze voert haar taak waarschijnlijk niet goed uit volgens de man. Komt wel vaker voor.

Mn aquarium is 1 meter. Ik heb alleen deze koppel en 11 neon tetras eein. 1ste en 2de nest gingen wel goed ruim 30 kleintjes gehad per keer.

ok�, dan moet het vrouwtje wel kunnen uitwijken.

kijk even aan hoe het gaat, misschien gaat dit nest goed, of worden de jongen opgegeten/verstoten, maar dan komt er wel weer een nieuw nestje.

Ja vrouwtje probeert afentoe langs te komem maar man duwt haar weg met zn zij lichaam en blokeert de toegang

dan is er nog niet veel aan de hand, zolang ze maar niet gaan vechten

Hoe groot is je aquarium? En heb je wel voldoende schuilplaatsen?

nilo1804 zei:
misschien ziet hij het vrouwtje als indringer? ik heb het wel eens vaker gelezen met koppel visjes.
En met welke koppelvisjes heb je dat gezien dan? Ik heb het idee dat je even hebt gemist dat ramirezi niet vergelijkbaar is met andere koppelvisjes zoals sommige Apistogramma soorten en kersenbuikjes, waar de vrouw de broedzorg op zich neemt, en sommige labyrinthvissensoorten, waar de man de broedzorg op zich neemt. Bij de ramirezi delen beide ouders de broedzorg. Er is dus nooit sprake van wegjagen omdat het een koppelvisje is.

Ik denk dat visstick het bij het rechte eind heeft: ze heeft iets fout gedaan.

~ Ivo

visstisck zei:
Ze voert haar taak waarschijnlijk niet goed uit volgens de man. Komt wel vaker voor.
Dit.

Ik heb het vaak genoeg gehad dat man of vrouw opeens de partner niet meer in de buurt wil. Valt niets aan te doen, behalve hopen dat het gedrag over gaat als het nest weg is. Maar ook dat is niet altijd het geval.

Schuilplekken genoeg vergeleken met zuid amerikaanse aquariums. Ze komen wel afentoe bij elkaar als de man ff het nest verlaat en dan is er geen probleem. Probleem ontstaat alleen wanneer het vrouwtje het nest benadert. Maar de man doet laatste dagen ook beetje raar. Hij zwemt schuin tegen plate stenen aan alsof zijn zijkant jeukt.

SezeRamirezi zei:
Schuilplekken genoeg vergeleken met zuid amerikaanse aquariums.
Dan ben ik benieuwd:
- wat noem jij 'Zuid-Amerikaanse aquariums'?
- wat noem jij schuilplekken genoeg?
- waarom is jouw bak dan beter? (want die suggestie wek je wel een beetje)

Oftewel: foto's! 😉

~ Ivo

Ik ben op dit moment op werk. Maar ik bedoel met echt veel schuilplekken dat er veel planten (dichte beplanting). Veel hout waar ze zich kan verstoppen en paar rotsen met ingang.

Maakt hij veel schurende bewegingen?

Ja

Oei, 'schiet' hij daarna ook weg of sowieso op andere momenten?

oeps!

edit: we waren tegelijk

~ Ivo

Hij doet 3x en daarna schiet ie ook weg ja. Wat betekent dit

Hij is wel op kleur. Alleen laatste 3 dagen hebben ze levendvoer gekeregen. Rode muggen larven

Ik heb mijn bericht nog aangepast (iets toegevoegd), lees nogmaals 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan