Wat is er nieuw

Rammie's Malawi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rammie
  • Startdatum Startdatum
R

Rammie

Guest
Gisteren hebben we het aquarium verhuisd van mijn ouders naar ons huis, was wel even wat werk en alles ging volgens plan. Aardig wat bakken om zoveel mogelijk water te verhuizen en om het filter in te laten draaien. Al met al heeft de verhuizing zo'n 4 uurtjes geduurd. 's Avonds waren de vissen alweer mooi gewend aan hun nieuwe stekkie, zelfs zo gewend dat ��n koppel al druk bezig was met eieren.
In eerste instantie bleek er met uitzetten van de vissen dat er ��n was die zich klem had gezwommen tussen de stenen, gelukkig bleek dit loos alarm en zwom later vrolijk rond.
Zelf ben ik blij met de opzet van de stenen, van rechts naar links opbouwend in de hoogte.

Filmpje overzicht:
Nieuwe aquarium: http://youtu.be/MVxDUSGxVk4

20141108_152806.jpg

Overzicht bewoners volgt nog.

Ha Rammie ook weer terug! 😉
Ziet er goed uit!

Ja John, heeft veel te lang geduurd 😉

Ik heb met pijn in mijn hart mijn vorige aquarium weg gedaan, had er veel spijt van!

Ziet er weer knap uit. 🙂

Dank je Lex!

Er zitten nu ook kersebuikjes in en die gaan er uit, zijn leuke visjes maar horen niet hier eigenlijk niet in thuis 😉

Een aantal foto's van de bewoners 😉

852822rammie_0_82_20141109_165807.jpg

133327rammie_0_82_20141109_165910.jpg

531425rammie_0_82_20141109_165926.jpg

758679rammie_0_82_20141109_170218.jpg

865899rammie_0_82_20141109_170222.jpg

925764rammie_0_82_20141109_170236.jpg

342659rammie_0_82_20141109_170258.jpg

166857rammie_0_82_20141109_170305.jpg

376558rammie_0_82_20141109_170435.jpg

977776rammie_0_82_20141109_170513.jpg

En ja..... Mijn thermometer is gevallen 😀

Welkom terug! Mooie foto's en vissen. De vis op de laatste foto is echt prachtig, wat is de naam daarvan?

Dank je Ludger!

Alle namen van de vissoorten weet ik nog niet, heb het aquarium incl vissen van mijn vader gekregen.
Volgens mij is dat een Aulonocara firefish, maar helemaal zeker wetenndoe ik het niet.

Mooi hoor, ga je een groep maken of laat je het zo?
Ze zeggen dat een grote groep beter is tegen aggressie, je hebt nu een mix toch?

Dank je 😉

Voorlopig blijft het nog zo, maar in de toekomst gaan de kersebuikjes er uit en die blauwe met strepen.
De kersebuikjes horen hier niet helemaal thuis en die blauwe is wel heel agressief naar de andere vissen, het is niet dat er veel gevochten wordt maar meer het jagen op andere vissen.
Als er paringsdrang is dan zijn ze allemaal een beetje op hun hoede en hebben veel schuil mogelijkheden.
Op het moment zijn het bijna allemaal koppels, de gele hebben een harem en ��n heeft in het verleden zijn vrouwtje verloren doordat ze zich heeft vast gezwommen.

Leuk hoor, lijkt me inderdaad een behoorlijke klus om zo'n bak te verhuizen. Mooi dat alles is goed gegaan, de vissen zien er prachtig uit!

Zoals beloofd het lijstje van de vissen 😉

Koppel Pseudotropheus Saulosi
Koppel Protomelas taeniolatus
Harem (2 vrouwen, 1 man) Labidochromis Caeruleus Yellow
Harem (2 vrouwen, 1 man) Aulonocara Jacobfreibergi Cape McClear
Koppel Aulonocara spec firefish
Koppel Pelvicachromis pulcher

De koppels Pseudotropheus Saulosi en Pelvicachromis pulcher gaan er uit.
Ik moet nog even uitzoeken of ik de overige koppels moet uitbreiden naar harems of er nog een ander soort bij in kan doen. De Saulosi jaagt erg veel op de vrouw en de andere vissen moeten het soms nog wel eens ontgelden.

Dank jullie wel!

Inderdaad Luc, veel te lang geleden 😉

We moeten even kijken hoe de tijd verloopt, maar ik ben van plan om de schuurbin te richten voor de kweek. De schuur is verwarmt en heb daar warm water en afvoer, dus veel materiaal is er niet voor nodig.
Ik heb zelf nog 2 bakken waar ik de jongen in groot kan brengen, 1 van 60cm en 1 van 30cm. Mijn vader heeft er ook nog 1 van 30cm staan met jongen. Misschien dat ik marktplaats nog af ga struinen voor meer 60cm bakken, is natuurlijk wel beter om ze ruim op te laten groeien.

Ondertussen de kweekruimte uitgebreid met een 80cm aquarium die op het moment aan het indraaien is. De bedoeling is dat hier de jongen verder in zullen opgroeien, het water zal elke dag automatisch ververst worden.

Twee maandjes geleden heb ik een nest van 27 jongen uit de bek geholpen van Protomelas taeniolatus (red empress).
http://youtu.be/USdS_YuyEZI

En 3 weken later 9 jongen van Labidochromis Caeruleus Yellow.

Ze zitten nu samen in een klein bakje, deze gaan binnenkort over naar de 80cm.
Protomelas Taeniolatus jongen: http://youtu.be/JHRiOSjM3JQ

Even een kort filmpje van een nieuwe lichting jongen van de Red Empress, 41 stuks, en de grotere jongen.
Ze hebben net cyclops gekregen, erg gewild voer.

Protomelas taeniolatus (Red Empress) jongen: http://youtu.be/izYBsoISogQ

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan