Wat is er nieuw

Rasbora Galaxy (Danio Margaritatus) kweek wil niet lukken

Markvl

New member
Lid geworden
4 november 2024
Leeftijd
42
Beste allemaal,

Ik heb sinds enkele maanden wat Rasbora Galaxy's in bezit en ik vind het zulke mooie en interessante visjes dat ik heb besloten om er meer in mijn aquarium te willen huisvesten.
Ik heb de exemplaren uit mijn huidige aquarium gehaald en in een kweekbak gezet met wat mos, thermostaat filter en slakken.

Het leggen van de eitjes gaat als de spreekwoordelijke "brandweer" . Daarbij lijken ze ook allen bevrucht gezien de mooie geel/bruine yoke die in het midden aanwezig is alleen ik heb enorme problemen met het uit laten komen van deze eitjes.
Na een dag zijn alle eitjes alsnog aan het ontbinden. Ik heb al van alles geprobeerd en het lijkt maar niet te lukken.

Zijn er hier aquaristen die wel succes hebben en mij wellicht van wat tips en tricks kunnen voorzien?

* UPDATE

Foto van eitjes die ik zojuist uit de egg trap heb gehaald. Deze zijn/lijken toch bevrucht?
Rasbora Galaxy eitjes.PNG

Zijn vast wel leden die er ervaring mee hebben.

Interessant, ik kweek ze aan de lopende band.... Kun je iets meer beschrijven hoe je kweekopzet eruit ziet? En de ouders? Zijn die goed doorvoed en volwassen? Mijn eerste reactie is dat ze toch niet bevrucht zijn....

Kun je een foto maken van de vissen waar je mee wilt kweken en wat voer je?
Zou de slakken weghalen, die wil je niet in de buurt van net gelegde eitjes hebben. hele kleine posthoorntjes kun je er wel bij houden om schimmelvorming te voorkomen. (half)volwassen slakken zullen aan de eitjes beginnen als ze de kans krijgen.

Ander iets wat kan helpen is om de pH rond de 6 te hebben en temp ~22.

Hier werkt een donkere mop van wol bovenop een egg trap goed, zitten ze graag tussen om eitjes te leggen.
Wat ik zelf wel merkte is dat je de egg trap wel goed schoon moet houden om schimmelvorming te voorkomen (b.v. door voer wat met de stroming mee de trap in komt).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan