Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
[/url][/img]
Dit is hoe alles er op het moment bijstaat.
De juwel rekord 800 heeft net de grote verbouwing gehad. Al het grind eruit nieuwe zandbodem erin, en alles op nieuw geplant dit staat er nu een week in. De fotos zijn niet al te mooi ik zal het glas even poetsen en dan een paar nieuwe proberen te maken.
Verder heeft de juwel qua techniek:
Tetra ex 600 en 800 op de 600 zit een max min reactor aangesloten op een optimus co2 set. Voor verlichttimg zit er nu in 3x 18w 2x daylight achterin met reflector en 1x philips 827 voor deze moet nog vervangen worden door een 830 waarschijnlijk. En de standaard juwel verwarming natuurlijk. Voor voeding gebruik ik nu nog de potjes van easylife maar ik ga snel een bestelling plaatsen bij aquarium bemesting voor de EI methode. Qua bezetting heb ik er nu een 9tal sumatranen in zitten 4 espidoras en 5 corydoras habrosus. Waarom 4 espidoras deze werden als eerste namelijk aan mij verkocht als zijnde corydoras waarbij ik er bij een 2de bestelling erop werd gewezen dat ze mij de verkeerde hadden meegegeven. Voortaan ietsje meer research dus. Er zwemmen ook nog 2 danios in die zijn overgebleven van het vorige bestand( kreeg ze niet te pakken haha).
In de aqua40 zit gewoon het standaard superfish filter met een 24watt lamp en een 25w verwarming. Het is een simpel bakje met HC javamos en ludiwiga sp mini waarvan de bedoelimg is dat dit 1 grote bos op de achtergrond word. Ook word er co2 toegegoegd doormiddel van eem bio co2 systeempje wat ik nog had liggen.
Ik zal regelmatig fotos plaatsen vooral van de rekord 800 want daar mag de groei er nog wel ff inschieten.
Thanks jessica de nano draait ook erg goed ik heb net alles bijgesnoeid zodat er mooi veel zijscheuren voor het filter gaan groeien dan is dat ook beetje uit het zicht. Wel een beetje last van aanslag op het raam maar dat zal wel door die overkill aan licht komen
Er zat van dat aquariumgrind in wit maar dit was echt te lelijk, dus ik heb er 25kg metselzand ingedaan van de gamma voor 2 euro nog wat. Wou eigenlijk filterzand maar dit hadden ze niet helaas.
Ik heb net 5 minuten geleden de GH getest en die komt uit op 7. Ik las ook in andere topics dat mensen dit zelfde zand gebruikten en geen lastvan kalk hadden. Over het dichtslibben zou ik echt niet weten ik heb er wel een hoop kleine slakjes bij gegooid zodat die een beetje kunnen woelen en ik gebruik wekelijks een stofzuiger gevalletje maar dat is vooral bij de voorruit.
Geen ervaring mee, maar heb reacties op internet gezien waar men wel slechte ervaringen met metselzand hebben. Er schijnen diverse types metselzand te zijn.
Even het glas lopen poetsen en gelijk een paar foto's gemaakt.
Met nano ben ik ook tevreden,de rekord nog niet maar deze setup draait ook nog maar iets langer als een week. Eerst even kijken of alles goed aanslaat. de rode plant links moet nog weg en vervangen worden voor extra stekken polysperma zodat er daar een mooie grote bos komt. Tips zijn natuurlijk altijd welkom het idee is om een volle bak planten te krijgen🙂
zo er is al weer wat tijd verstreken sinds mn laatste post hier. het metzelzand is in de tussentijd dichtgeslibt en gaan rotten, dus ik heb een kleine 2 weken geleden een goeie dag met met kop in de sloot gezeten want zo rook de oude bodem echt een afgrijselijke geur. DE bodem is vervangen door filterzand van wildkamp en het bevalt me prima tot nu toe. Aan het bestand is wel wat veranderd de cory's zijn naar een eigen bakje gegaan de sumatranen naar iemand die er heel blij mee was er is plaats gemaakt voor een 18tal aan neons en een klein harempje caca's. Door de verhuizing is helaas 1 vrouwtje overleden en het is nog even wachten totdat mijn LFS hier in de straat weer een nieuwe levering krijgt helaas.
Maxmin reactor is er achterweg vanwege het gigantisch irritante geluid wat het maakte haha dus er zit nu even de standaard flipper in totdat ik weer tijd heb om een eigen reactor te bouwen.
nou dan even een paar fotos van hoe het er nu bijstaat 2 weken na de grote verbouwing, foto's van nano en andere bakkie volgens nog die zijn nog in onderhoud. adiosss