Wat is er nieuw

Rio 125 gezelschapsbak Z-amerika

catfishfreak

Active member
Lid geworden
28 april 2025
Leeftijd
38
Ben zoekende naar suggesties voor een vissenbestand voor een gezelschapsbak wat betreft planten maar wil het wat bezetting betreft bij zuid amerika houden.
Voorheen altijd garnalen gehad welke toch zorgde voor een wat kleinere keuze in vis zoals de rasboras maar zoek nu toch wat groterere vissen.

Sowieso komt er een groep corydoras sterbai of panda's in dus de middenlaag.
Misschien in de toekomst nog een L-nummer.

Een harem Apistogramma macmasteri is eigenlijk het enige wat ik zo tegen kom en planten een beetje heel houdt en rond dezelfde parameters zit.

Rio 125, co2, ph 6.8 (kraanwater ph 7.2)
Komen op den duur nog meer planten in waaronder drijfplanten.

20250505_145925.jpg

Als ik je naam zo zie zou ik de trachelyopterichthys taeniatus / woodcat aanraden, puur vanwege zn uiterlijk hoor ik heb er totaal geen ervaring mee.

Wel zal.ie misschien te groot worden dus als je niet in de niet al te verre toekomst een grotere bak wilt aanschaffen zou ik het niet doen.

Wel vind ik het een hele interessante en supermooie vis vanwege de kleuren/patronen en natuurlijk de echte meerval bek, misschien dat ie ooit in mijn (toekomstige) prehistorische roofbak komt.

kleine vissen kunnen misschien wel als voer gezien worden, iets om rekening mee te houden

Wel zal.ie misschien te groot worden dus als je niet in de niet al te verre toekomst een grotere bak wilt aanschaffen zou ik het niet doen.

Zeker een super mooie vis maar inderdaad dan zal ik er toch minstens een 1,5 meter bak voor neer zetten.
Jammer genoeg krijg ik die ruimte niet.

• Leuk
Waarderingen: M075
Ga ik meenemen in het lijstje.
Neem aan dat het wel een school keizertetra OF een harem Apistogramma macmasteri word maar niet beide?
De Keizers zitten veelal in het midden en bovenin dus als je de ruimte hebt dan gaan die wel samen. Ik heb de Keizers met Maanvissen gehad.