Wat is er nieuw

Rio 125 Niels24

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niels24
  • Startdatum Startdatum
N

Niels24

Guest
Hallo aquaristen,

Na 5 jaar Rekord 60 mocht ik dan eindelijk een maatje groter 😀

Een Rio 125,

Het vissenbestand en plantenbestand wat ik over had ging allemaal over.

dit bestond uit:
1 x Ancistrus
3 x Hyphessobrycon amandea
1 x anetoma helena
en een xxx aantal garnalen

Heteranthera zosterifolia
Echinodorus bleheri
Limnophila sessiliflora
Nymphea Lotus
en een cryptocoryne waarvan niet zeker weet welke.
zo zag mijn rekord eruit. Tijd voor wat groters!
283961niels24_0_82_20150713_230257.jpg

Er een hele zaterdag voor geteld,
626474niels24_0_82_20150720_120521.jpg

En hij stond!
579418niels24_0_82_20150720_161349.jpg

Omdat ik zoveel mogelijk water en de filter heb overgezet konden mijn vissen gelijk over.
213262niels24_0_82_20150723_012821_lls.jpg

Nu dat de nieuwe bak een maand draaiende, planten groeien wel maar had verwacht dat de groei sneller zou zijn gegaan, Heb ondertussen wat planten bij gekocht en was van plan zaterdag wat vissen erbij in te stoppen. Heb tussendoor uiteraard wel de planten wat gesnoeid om de planten wat voller te laten lijken.
644522niels24_0_82_20150819_195219.jpg

ik ben verder heel tevreden met het resultaat tot nu toe! 😀
Mijn uiteindelijke bedoeling wat vissen betreft,
10x Rasbora espei
10x Paracheirodon axelrodi
10x Corydoras (??)
+ het huidige.

Groeten! :z

Als het goed is kan dat allemaal, alleen ik weet niet zeker of 2 scholen echt mooi ogen. Als ik jou was zou ik het op 1 school houden en dan gewoon met 5-10 stuks erbij.
Welke corys had je in gedachten? Mijn favorieten zijn de Habrosus, en ze kunnen ook in een redelijk kleine bak, misschien iets voor deze.
Pandas zouden ook leuk zijn. Maar een soort kiezen, dat ligt aan jou.

Ik moet er ook zeker nog even goed over na denken,

Zelf vind ik de corydoras sterbai het mooist, maar is mijn bak toch echt net te krap voor.

Toevallig! ik twijfel tussen de panda, habrosus, of adolfoi al worden die laatste ook behoorlijk groot voor mijn bak.

Panda' s worden niet zo heel groot hoor. Kan prima in een rio 125 denk ik.

Mvg
Rennie

Ben van de genoemde vissen alleen bekend met Espei's en de C. Panda's..
Espei's verlangen toch hogere temperaturen 25/26+ graden dan de C. Panda's, 18-22 graden idealiter.

renniehahahahaha zei:
Panda' s worden niet zo heel groot hoor. Kan prima in een rio 125 denk ik.

Mvg
Rennie

Panda s kunne op zich al in een 60cm bakje hoor. Ik heb er hier ook 7 zitten in een 60cm. Wat betreft de temp kan het zijn dat Mark daar gelijk in heeft.

Niels24 zei:
Ik moet er ook zeker nog even goed over na denken,

Zelf vind ik de corydoras sterbai het mooist, maar is mijn bak toch echt net te krap voor.

Toevallig! ik twijfel tussen de panda, habrosus, of adolfoi al worden die laatste ook behoorlijk groot voor mijn bak.

Qua maat kunnen ze alle 3 prima. Houd er wel rekening mee dat Corydoras in algemeen niet te warm gehouden willen worden. Een gemiddelde van 22 graden is voor de Panda's het beste. Hyphessobrycon amandea willen volgens mij weer wat warmer, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Edit: Mark was me voor.

H. Amandae kan ook wat kouder gehouden worden, zelf een hele tijd gehouden op 21/22 graden.

Als je een cory wil die wat warmer wil , kijk dan eens naar de Corydoras similis, in het echt zijn ze veel mooier dan op de plaatjes (eigen ervaring 😛.

De temperatuur van mijn bak is nu 24 graden, de ooit 12 stuks H. Amandea hebben het op deze temperatuur altijd volgehouden in mijn rekord 60. Het wordt nog even zoeken naar de juiste. Bedankt voor alle tips!

Mooie bak, heb zelf een groepje van 5 Panda's erin zwemmen. Had er 7 en dat is prima te doen in de Rio125 hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan