Wat is er nieuw

Schildpaddenaquarium 150*65*40 van Jerre050978

jerre050978

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2005
Hoi allen,

Hier eens wat fotootjes van mijn 6 waterschildpadden. De bak is 150 * 65 * 40 (lengte * diepte * waterhoogte) met een forse filter waarboven een eiland is gecre�erd. Ook boven het watergedeelte is nog een stuk zandstrand voorzien waar de padjes onder kunnen zwemmen.

Eilandje

paddobak4.jpg

paddobak3.jpg

Onderwaterliefde

paddobak2.jpg

Overzichtje

paddobak6.jpg

De oudste van de hoop: Klaver, 35 jaar

paddobak5.jpg

Wat een leuke diertjes zeg..

Edit: Ik neem aan dat je bij deze dieren geen planten kan plaatsen? Omdat ze die dan opeten?

Planten is inderdaad geen optie 🙂. Ze krijgen regelmatig de overschot uit mijn aquaria om op te eten. Het duurt geen tien minuten voor ze dit verorberd hebben ;-).

Gaaf, maar hoe diep is je zand eiland?
Diep genoeg voor het leggen van eieren?

Het is een tiental centimeter. Ik weet niet zeker of dat diep genoeg is. In ieder geval hebben ze er al eitjes in afgelegd en gegraven. Maar het is ook wel een punt waar ik me wat zorgen om maak.

Dacht dat ze minimaal zijn schildlengte diep moet,
Bij een muskus moet dat al minimaal 15cm zijn

Amai. Das wel heel erg diep. Ze zaten hier vroeger in de vijver. De vrouwtjes graafden inderdaad wel serieus. Maar diepere legholen dan 10 cm heb ik eigenlijk nooit kunnen waarnemen. Ons grootste vrouwtje haar schild is sowieso al 20 a 25 cm. Misschien moet ik dat stuk dan eens herbekijken. Vreemd wel dat ze wel degelijk eieren hebben afgelegd.

Ok, maar misschien kon ze niet dieper dus moest ze wel op die diepte een ei leggen.
Maar dieper is beter geloof ik

Nice al die schilpadden

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan