Wat is er nieuw

Schimmel bij sluierstaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Puk
  • Startdatum Startdatum
P

Puk

Guest
Hoi mensen,

Sinds vanochtend hangt mijn sluierstaart wat boven in de bak naar zuurstof te happen (de medebewoners niet),
toen keek ik eens goed en er hangt een draadje met witte bolletjes en een donzig laagje erover heen aan zijn vin. (deze witte bolletjes waren eerst paaipukkels als ik het goed heb, want ze zaten al langere tijd aan zijn vin, maar nu komen ze los en zit er dus een donzig omhulsel overheen).

Schimmel? Of wat anders? Heeft het zuurstof happen hier iets mee te maken?

De twee andere sluierstaarten zijn overigens ook erg rustig en zwemmen niet zoals gewoonlijk vrolijk rond.. De andere vissen wel.

jEKo38tY7pjNP3p2bny9zSWclqx3kOzW.jpeg

Ik zou even water verversen, dat zou moeten helpen tegen het luchthappen.

Dat schimmelachtige op paaipukkels heb ik weleens gezien bij mijn sluiers, maar is altijd vanzelf weggegaan.

Bedankt voor je reactie Jones! Het rare is dat ik net gister bijna 50% ververst heb.
Maar ik zal inderdaad nog maar eens verversen (iets minder dan), hoop dat het werkt!

En gelukkig zal het schimmelachtige dan meevallen! Ik dacht misschien had het iets met elkaar te maken

De oorzaak van de schimmel zou ik niet weten. Het komt en gaat hier zonder verdere symptomen, maar het is in ieder geval niets om je zorgen om te maken. 🙂

Oke super bedankt 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan