Wat is er nieuw

Siamese algeneter ligt vrijwel altijd stil

Kajiwes

Member
Lid geworden
22 september 2024
Leeftijd
32
Deze siamese algeneter ligt vrijwel altijd stil. Meestal ergens verborgen, maar af en toe open op een rots of plant zoals op de foto. Tijdens het voederen komt de vis niet tevoorschijn. Er zitten nog 4 kleine siamesen in die de hele dag vrolijk rondzwemmen.

De vis zit in een 260L bak. Komt dit vaker voor bij deze vissen?

IMG_20241026_175325.jpg

Dat is me niet bekend, ik heb deze vis samen met het aquarium overgenomen, ongeveer anderhalve maand geleden. Ik heb er zelf 4 jonge Siamensis bij gezet in de hoop dat dit de vis wat actiever zou maken. In eerste instantie leek hij geïnteresseerd en werd actiever, maar dat was diezelfde dag alweer over. Meestal ligt hij tussen de planten verstopt op de bodem.

Er zat ook een hele groep zwaarddragertjes in het aquarium, die zijn vanmorgen weg gegaan omdat ik het visbestand aan wil passen. Nu zie ik hem opeens wel gewoon rond zwemmen. Hopen dat dat niet tijdelijk is 🥳

Misschien dat de rust de vis goed doet en dat deze nu meer zich laat zien en zwemt.

Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt als de andere Siamezen ouder worden..

Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt als de andere Siamezen ouder worden..
Ik had begrepen dat het houden van 1 exemplaar of 5+ exemplaren het verstandigste is. Ik ben ook benieuwd hoe dat zal gaan, maar vanuit m'n omgeving ken ik mensen die ze in groepen houden en waar dit prima gaat

Oudere algeneters, Crossocheilus Siamensis, kunnen wel wat territoriaal en agressief worden naarmate ze ouder worden. Je hebt een ouder exemplaar naar wat ik begrijp dus dit zou een reactie op de overige exemplaren kunnen zijn hoewel ze ook wel graag ergens stil liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan