S
Silke12
Guest
JAJA MENSEN! Na een zeer lange tijd weg geweest te zijn door priv� redenen heb ik besloten om een nieuw topic te starten!
Ik moet toegeven dat het afgelopen jaar niet al te makkelijk was en heb zelfs een paar keer overwogen om mijn aquarium weg te doen. Gelukkig is de liefde weer helemaal terug en heb ik het aquavirus volledig te pakken 😀
DUS laten we beginnen met wat informatie;
Het aquarium is een Juwel Vision 260, met nog het originele binnen filter. ( Mensen onderschatten deze dingetjes vaak blijkbaar)Een Juwel high lite Day en een nature die ik zsm wil vervangen aangezien de nieuwe planten het hierdoor niet goed doen.
Qua inrichting heb ik nu een lekkere dikke bodem van rivier zand, vier mooie stukken wortel en drijfhout en redelijk wat planten;
paar stengels Rotala rotundifolia en Hygrophila polysperma.
2x Echinodorus Bleheri (moeder en baby plantje. )
6x Anubias nana
24x Cryptocorine wendtii groen (moeder planten en de nieuwe scheuten)
20+x Cryptocorine willisii (denk ik)
10x Microsorium pteropus (javavaren, moederplanten)
10x Limnobium laevigatum
Beetje veel van hetzelfde ik weet het, in de planning staat de aanschaf van nieuwe, hogere planten.
Dan nu de vissen, niet helemaal perfect bestand.
1x Pterophylum scalare black.
2x L. parva
1x Corydoras paleatus
1x Cardinaal tetra
1x Vuurneon.
10x Hasemania nana
3m 5v Endler gup
19x Appelslak
De endlers gaan eruit evenals een aantal van de appels, zou de maanvissen het liefst aanvullen tot een groep van zes en de corry's weer tot de groep van 8 die het ooit was. Of ik ga er misschien toch een biotoop bak van maken, moet ik alemaal nog even goed over nadenken.
Dan nu een paar fototjes van de opstart en hoe het er allemaal uit zag vorig jaar en nu (hehe)
Zand
Met water 😛
Eerste plantjes+slakken
Hele tijd geen foto's na dit, dus dan nu een redelijk recente foto helaas wel ge eddit;
Dan nu een paar foto's NA de verbouwing en toevoegen van een aantal kilo extra rivierzand
middenstukje
iemand is verlegen + linkerkant
En we sluiten af met een avontuurlijke slak. ADVENTURE TIME!
Commentaar en tips zijn altijd welkom 😉
Ik moet toegeven dat het afgelopen jaar niet al te makkelijk was en heb zelfs een paar keer overwogen om mijn aquarium weg te doen. Gelukkig is de liefde weer helemaal terug en heb ik het aquavirus volledig te pakken 😀
DUS laten we beginnen met wat informatie;
Het aquarium is een Juwel Vision 260, met nog het originele binnen filter. ( Mensen onderschatten deze dingetjes vaak blijkbaar)Een Juwel high lite Day en een nature die ik zsm wil vervangen aangezien de nieuwe planten het hierdoor niet goed doen.
Qua inrichting heb ik nu een lekkere dikke bodem van rivier zand, vier mooie stukken wortel en drijfhout en redelijk wat planten;
paar stengels Rotala rotundifolia en Hygrophila polysperma.
2x Echinodorus Bleheri (moeder en baby plantje. )
6x Anubias nana
24x Cryptocorine wendtii groen (moeder planten en de nieuwe scheuten)
20+x Cryptocorine willisii (denk ik)
10x Microsorium pteropus (javavaren, moederplanten)
10x Limnobium laevigatum
Beetje veel van hetzelfde ik weet het, in de planning staat de aanschaf van nieuwe, hogere planten.
Dan nu de vissen, niet helemaal perfect bestand.
1x Pterophylum scalare black.
2x L. parva
1x Corydoras paleatus
1x Cardinaal tetra
1x Vuurneon.
10x Hasemania nana
3m 5v Endler gup
19x Appelslak
De endlers gaan eruit evenals een aantal van de appels, zou de maanvissen het liefst aanvullen tot een groep van zes en de corry's weer tot de groep van 8 die het ooit was. Of ik ga er misschien toch een biotoop bak van maken, moet ik alemaal nog even goed over nadenken.
Dan nu een paar fototjes van de opstart en hoe het er allemaal uit zag vorig jaar en nu (hehe)
Zand

Met water 😛

Eerste plantjes+slakken

Hele tijd geen foto's na dit, dus dan nu een redelijk recente foto helaas wel ge eddit;

Dan nu een paar foto's NA de verbouwing en toevoegen van een aantal kilo extra rivierzand
middenstukje
iemand is verlegen + linkerkant
En we sluiten af met een avontuurlijke slak. ADVENTURE TIME!
Commentaar en tips zijn altijd welkom 😉