lechien
Member
- Lid geworden
- 8 juni 2022
- Leeftijd
- 22
Ik heb mijn sluierstaart nu al ruim 2 jaar en hij heeft nooit echt rondgezwommen. Al altijd ligt hij omgekeerd of op zijn zij op de bodem van het aquarium. Nu sinds twee weken heeft hij aan een kant van zijn lichaam witte plekken die erg op schimmel lijken en ook zijn kieuw aan die kan staat helemaal open en lijkt opgezwollen. Aan zijn andere kant heeft hij helemaal niets. Ik heb al een fungale behandeling geprobeerd, maar zonder succes. Ook heb ik al waterverversingen gedaan, maar ook hier schijnt dit niet te helpen. Het aquarium is 60x30x30 cm, 60l. Er zitten 4 sluierstaarten in (2kleine en 2 iets wat grotere). De waterwaarden zijn allemaal in orde en het filtratiesysteem werkt uitstekend.
Heeft iemand enig idee wat er met hem aan de hand is, zowel voor zijn onregelmatig zwemgedrag als voor zijn plekken/kieuw? Moet hij in quarantaine, is er enige behandeling mogelijk/besmettelijkheid?
Alvast bedankt!
Heeft iemand enig idee wat er met hem aan de hand is, zowel voor zijn onregelmatig zwemgedrag als voor zijn plekken/kieuw? Moet hij in quarantaine, is er enige behandeling mogelijk/besmettelijkheid?
Alvast bedankt!