Beste hobbygenoten,
Sinds ons weekje vakantie afgelopen September heb ik in ons aquarium last gekregen van (ik vermoed) staghorn algen. En ik kom er niet meer vanaf.
Kunnen jullie misschien helpen met tips wat ik zou kunnen doen om hier vanaf te komen?
Het groeit vooral op de stenen en niet op de planten. Ik haal het elke week zoveel mogelijk weg met een tandenborstel, maar het groeit zo weer terug.
Gegevens
Netto inhoud: +/- 65 liter
Filter: Fzone 15L Astra-Stream
Verlichting: Chihiros Universal 550 - 10 uur per dag, incl. 2 uur opbouw en 2 uur afbouw. LED setting: 65% rood, 53% groen, 72% blauw, 54% wit.
Ik voeg actief CO2 toe.
Temp: 23 - 25
PH: 6,90 - 7,00
GH: 8
KH: 9
No3: 1,0
Po4: 0,1
Co2: +/- 27 mg/l
No2: 0,0
NH4: 0,0
Onderhoud:
1x per week 50% waterwissel
1x per dag plantenvoeding: 2ml ADA Nitrogen + 2ml ADA Mineral + 5ml ijzer van aquariumbemesting.nl
1x per per week plantenvoeding: 1ml MasterLine Phosphate
Een aantal foto's:
Alvast bedankt voor jullie hulp & tips.
Sinds ons weekje vakantie afgelopen September heb ik in ons aquarium last gekregen van (ik vermoed) staghorn algen. En ik kom er niet meer vanaf.
Kunnen jullie misschien helpen met tips wat ik zou kunnen doen om hier vanaf te komen?
Het groeit vooral op de stenen en niet op de planten. Ik haal het elke week zoveel mogelijk weg met een tandenborstel, maar het groeit zo weer terug.
Gegevens
Netto inhoud: +/- 65 liter
Filter: Fzone 15L Astra-Stream
Verlichting: Chihiros Universal 550 - 10 uur per dag, incl. 2 uur opbouw en 2 uur afbouw. LED setting: 65% rood, 53% groen, 72% blauw, 54% wit.
Ik voeg actief CO2 toe.
Temp: 23 - 25
PH: 6,90 - 7,00
GH: 8
KH: 9
No3: 1,0
Po4: 0,1
Co2: +/- 27 mg/l
No2: 0,0
NH4: 0,0
Onderhoud:
1x per week 50% waterwissel
1x per dag plantenvoeding: 2ml ADA Nitrogen + 2ml ADA Mineral + 5ml ijzer van aquariumbemesting.nl
1x per per week plantenvoeding: 1ml MasterLine Phosphate
Een aantal foto's:
Alvast bedankt voor jullie hulp & tips.