Wat is er nieuw

Steph's 60cm wereldje (MissMalawi)

• Onderwerp starter Onderwerp starter MissMalawi
  • Startdatum Startdatum
M

MissMalawi

Guest
Heee allemaal!

Dacht laat ik een van mijn bakjes even showen.
Het formaat is : 60x30x40.
Bestandje: 8x blauwe neon & 6x corydoras pygmeus.
Wil hier graag eventueel nog iets aan toevoegen, maar ben dr nog niet over uit. Misschien laat ik het zo.

De bak:
lH7DsWLA8CXiBYSAIzYOARrgLxmi4Q9Y.jpeg

Sja zitten wat krasjes op het glas helaas, maar agh zo extreem storend is het nu ook weer niet 😉.

Aan de zijkanten is het een beetje kaal, de cacomba die daar stond verslijmde steeds.. Dus die is geschrapt. Heb nu nog bolbitis heudelotii staan, en twee soorten anubias.
Wil eigeb nig sen plantje erbij. Tips maybe?

Alvast bedankt !

Lekker donker, is het de bedoeling dat het een zuid Amerika bak wordt?

Zo'n 60 cm is snel (te) vol natuurlijk, misschien kunnen er nog wat neons in?

Groeten Leopard

Ja zitten wat drijfplantjes in 🙂. Dus het is wel donkerder daardoor. Vind te fel licht meestal maar niks, plus de neons kleuren door wat gedempt licht veeel mooier, evenals de cory's.

Wil inderdaad graag een Z-A bestandje houden.
Wellicht laat ik het zo, maar ga even ori�nteren op een leuk koppelvisje eventueel.

Ziet er leuk uit, wel mooi met dat hout zo in het midden. Alleen waar zijn de foto's van de vissen 😛

Haha daar zal ik vanavond eventjes foto's van maken hoor 😉

Geinig bakkie hoor !

Je zou op het zand aan de zijkanten en achterkant wat laagblijvende Cryptocorynes kunnen zetten, en op de voorgrond wat gras (Saggitaria subulata bijvoorbeeld), of (maar dat is lastiger) Hemianthus callitrichoides 'Cuba'. Ik vind dat 'eilandje' wat je nu hebt wel mooi ! Ik zou iig een strook zand langs de voorruit leeg laten.

@crash cowboy
super bedankt voor de tip!!
Vind het een topidee!

MissMalawi zei:
@crash cowboy
Vind het een topidee!
... en misschien een tak begroeid met mos op het eiland ?

Crash Cowboy zei:
MissMalawi zei:
@crash cowboy
Vind het een topidee!
... en misschien een tak begroeid met mos op het eiland ?

Oeeeeh dat is echt helemaal leuk hihi🙂.
Heb nog wel takje liggen, en wat mos dus denk dat ik die ook wel ga toepassen.

Ziet er al heel mooi uit hoor! Leuk dat donkere sfeertje. Als je nog wat toe zou willen voegen zou ik misschien je neons/cory's nog wat uitbreiden, maar ziet er al heel goed uit zo.

Het groepje neons wordt wellicht ietsje groter (2meer). Maar daar houdt ik het bij.
T is een lekker rustig bakje waar ik uren naar kan kijken haha 🙂 wordt vrolijk van de visjes.

Lilaeopsis brasiliensis 🙂
(vaak verkocht onder de naam Novo-Zealandia of een afgeleide daarvan ... :stars:)

@Mascha&Ivo
Dat is ook nog leuk voor de voorgrond! Ga daar zeker naar kijken!

Ik ben wel benieuwd naar m��r foto's ! :foto:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan