Wat is er nieuw

Stervende disucsvis.......

Erwin1982

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2011
Dit topic open ik eigenlijk niet zozeer om de vraag wat een van mijn discusvissen heeft, maar meer om de ervaring te delen.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn bak gekuurd tegen wormen met Dactycid van Colombo. De bak ondertussen goed in de gaten gehouden of er geen acute zuurstofproblemen ontstonden; een van de bijwerkingen die kunnen plaatsvinden bij een wat lagere zuurgraad.

Totdat ik een uur later een van mijn discusvissen zie zwemmen. De basiskleur geheel donker en de slijmhuid helemaal grijs/wit met heel kleine belletjes erin. Alsof er sprake was van een slijmhuid na een enorme verversing zeg maar. Ik heb de vis per direct een zoutbad gegeven, zoals ik wel vaker doe.

Aansluitend is de vis apart gezet met als medicijn Colombo Bactyfec. Ik had de goede hoop dat hij het wel zou redden.

Later op de avond bleek dat de vinnen begonnen af te sterven, c.q. te rafelen en ontstond er een grote grijzige plek op het voorhoofd.

Gisteren bleek dat de grijzige plek uitgroeide tot een groot plakkaat schimmel. Daarvoor zit er nu medicijn van JBl in (naam ben ik effe kwijt.

De vis gaat het niet redden; ik heb geen middel om hem nu te euthanaseren maar morgen zorg ik voor kruidnagelolie.

Toch ben ik benieuwd of ik deze ziekteverschijnselen had kunnen voorkomen en wat de vermoedelijke oorzaak is. En graag hoor ik ook van de experts of ik de behandeling goed heb uitgevoerd of dat er nog tips en trucs zijn die ik in de toekomst kan gebruiken.

ERwin, geef een tik. Is het gelijk gebeurt.
Over wat er scheelt,geen idee.Helaas.

Misschien leest Marcje ook mee.

Bertus, dat kan ik helaas niet over m'n hart verkrijgen.......... Wat een watje ben ik, he.

Ach ja, Erwin,we zijn niet allemaal gelijk.

Ik ben er mee opgegroeit,is dan makkelijker.
Kippenhok, eieren uit laten komen, 3/4 haantjes, opfokken,tot goede maat,dan Vaders erbij en slachten.
Zo ook kippen en konijnen. met de kerst.(vroeger,he).

Bertus zei:
met de kerst.(vroeger,he).
Een vriend van mij noemde het konijn van de familie dat ze voorjaar 2005 kregen: "kerst 2005" 😀

~ Ivo

Nou, van deze discus hoef ik geen filet meer te snijden 😀.

En echt meezitten doet het niet nee, maar Paul Kruger heeft ooit eens gezegd dat "alles zal reg kom als 'n ieder zijn plig doe".

Dus gaan we stug door en zie dit maar als domme pech.

Mascha&Ivo zei:
Bertus zei:
met de kerst.(vroeger,he).
Een vriend van mij noemde het konijn van de familie dat ze voorjaar 2005 kregen: "kerst 2005" 😀

~ Ivo
Vroeger,werkte ik bij een aannemer.
Moest ik konijnen rond brengen,6 grote ,1 kleintje.
Voor zijn zus 2 grote, kleintje voor mij.
Mooi niet ,heb gewoon een grote gehouden, hun groot,klein.

Ik werken, hun luieren, Baas boos, wij lekker gegeten.

Erwin1982 zei:
Nou, van deze discus hoef ik geen filet meer te snijden 😀.

En echt meezitten doet het niet nee, maar Paul Kruger heeft ooit eens gezegd dat "alles zal reg kom als 'n ieder zijn plig doe".

Dus gaan we stug door en zie dit maar als domme pech.

Ja, kan helaas een keer gebeuren.

Had pas een Sturisoma, 1 jarig. op de helft,staart weg,rest kaal ,andere helft normaal.
Ook dood.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan