Wat is er nieuw

Stijns Zuid amerikaans 80 x 65 x 60 aquarium (mss)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Dat ziet er Idd goed uit de foto's...de vissen zien er goed uit

Mooie vissen en de foto's zien er erg goed uit zijn volgens mij geen soorten die je vaak ziet vooral de bujurquina oenolaemus zien er super uit 🙂

Nolie, bedankt voor je reactie..wordt er steeds beter in h� fotograferen.

Dravik, beide soorten zie je inderdaad niet enorm vaak. Geslacht bij de oenolaemus is vrijwel niet te zien ze zeggen dat jet het aan de groei kunt zien. Bedankt voor je compliment.

De verlegen van de 5

269484_0_82_img_6962.jpg

🙂
929873_0_82_img_6964.jpg

Goed bezig :thumbs:

Als we eens in de buurt komen kan Mascha ook eens meekijken wat er van de foto's te maken valt?
Zo van een afstandje is het geven van de gouden tip een lastige 😉

~ Ivo

Mooie vissen Stijn.
Maar,dat matglas doet een hoop teniet,Zonde.

Komt natuurlijk van de omgeving,zo stoffig.

Tja, ik weer,he. ;(

Bertus, haha ja zoals je zegt komt door de omgeving, blad en hout geeft enorm veel af wat wel meer waarde voor de bak is qua voeding. een van de babys heeft het ook overleefd namelijk.

En bedankt voor compliment Bertus.

Ivo,

Enorm bedankt en als je keer in de buurt bent ben je welkom. btw nieuw bakje heeft nieuwe bewoners zal van week eens topic maken 🙂

Wat vinden jullie?

816583mss_0_82_img_6890.jpg

621458mss_0_82_img_6892.jpg

Gert klopt, Lijkt erop dat er zich koppels aan vormen zijn wat uiteraard goed nieuws is.

Die foto's zien er al een stuk beter uit, Stijn! Mooie beestjes.

Inderdaad, plaats maar gerust meer foto's hier van je prachtige vissen! :thumbs:
Wel vind ik het een beetje jammer dat je de Crenuchus weg doet, je ziet ze al niet zo vaak. 😉

Jeffry enorm bedankt 🙂 kom er wel he qua fotograferen.

Panchax bedankt voor je compliment. Probleem is een beetje dat het echt grote rakkers(lomp) zijn en gezien het bestand nog niet klaar is, ik zie toekomst problemen en wil dit voor zijn op moment blijven ze nog tot ik een goed onderkomen vind.

De oenolaemus zijn vrij rustig en de toekomst planning staat nog een klein koppel cichliden (zeer waarschijnlijk een aparte Apisto of nannacara soort) gezien ik van mening ben dat dit kan in hoe de bak is ingericht. Vandaar het uiteindelijk besluit genomen om de grootte Crenuchus weg te doen.

Bedoeling is 1 grootte maar kleiner dan de Crenuchus school vis soort erbij iets wat aparter en een wat kleinere school vis soort erbij.

De school vissen uitzoeken is nog een klus opzich.

Oenolaemus lijken zich al te koppelen wat inhoudt dat ik snel genoeg de andere 3 eruit gaan. en naar nieuw onderkomen. Tevens zal ik nog wat aanpassingen maken aan de inrichting, nog 5 tal schuilplaatsen bij plaatsen. En iets met het midden gedeelte van aquarium doen. Ik ga einde deze week 50% verversen en gebruik maken met eiken extract.

een van de kleinere, maar zeker niet minder mooie

881663_0_82_img_7000.jpg

Hopelijk kan ik snel de camera weer lenen, en zal dan ook wat overzicht foto's maken

Dacht je dat de vis stil zou blijven zitten als je je vinger opstak? 😀

Mooi visje!

Haha, Hij bleef wel stil 😉..de dag is begonnen 50% waterwissel en uitvangen van de Crenuchus, ik ga dit in 2 a 3 dagen doen om te veel stress te verkomen.

Zo, De vissen zwemmen bij de nieuwe eigenaar. Meteen gebruik gemaakt van de kans om wat aanpassingen aan aquarium te doen. Bijna klaar hier een foto. Camera heb ik niet tot me beschikking pas volgende week, maar kon niet laten (sorry voor de telefoon kwaliteit)

865869_0_82_foto_3.jpg

Heb nog 4 stukken hout die ik ga plaatsen 2 op de bodem en 2 andere in de hoogte.

Erg mooi hoor en inderdaad erg natuur getrouw 😀
Mag je zeker trotos op zijn :thumbs:

Ook een erg mooie cichlide soort zeg!! welke is dit als ik vragen mag 🙂

Potverdorie, dat is even een mooie cichlide zeg!
Hebben, hebben, hebben! whahaha ... 😀

Ik ben aan het rondkijken voor een 120 bak en dit soortje zou ik daar best in rond willen zien zwemmen...

MsFelix, Als je echt interesse hebt, er zullen er 3 te koop kopen in de komende weken. Lijkt erop dat er 2 mannen en 3 vrouwen tussen zitten. Ben nu aan wachten tot er zich 1 of 2 koppels vormer. Met andere woorden als er een koppel komt gaan de overige 3 weg. De grootste is nu zo'n 8 cm en lijkt ook een man te zijn vrij fors gebouwd

Stuur me even een Pm als je echt interesse hebt maar geen haast.

Khoppie bedankt wilde inderdaad zo natuurlijk mogelijk en denk dat dit best gelukt is. Dit is een bujurquina oenolaemus je ziet ze nog niet vaak wat erg jammer is.

Die Cichliden is erg mooi!
Vind 'm ook veel lijken op de Afrikaanse Hemichromis bimaculatus, maar dat zijn niet zo'n lievertjes.. 🙂

Panchax, snap inderdaad de vergelijking wel. Enkel zijn ze qua karakter totaal verschillend zijn echt lievers. Op moment de enige bewoners dus foto's zullen vrijwel altijd van hun zijn.

Mij vervelen ze niet hopelijk jullie ook niet.

Update..

Lijkt erop in hoeverre ik dat zie. Dat er een koppel ontstaat de grootte man 8-9 cm en de waar ik vanuit ga grootste vrouw. deze zwemmen vrijwel constant samen en maken af en toe een soort van dans verder geen enkele agressie te zien.

Enkel omdat er vrij weinig bekend is over deze soort vroeg ik me af of iemand weet met welke soort ik hem kan vergelijken zodat ik misschien wat kan afkijken.

Volgens mij stond er laats een koppel in de aangeboden sectie mischien dat je de eigenaar van dat koppel kan benaderen voor informatie
topic van (anne visje) heb het aangeboden topic gevonden dus moet jou ook lukken 😛

Enorm bedankt stom van mij, heb al contact gezocht tijd geleden niks gehoord. Hoorde dat koppel al weg was helaas.

Bedankt Axel en Jessica, Altijd gedacht dat ik een te donkere smaak heb blij te zien dat mensen het waarderen. Hopelijk van weekend weer nieuwe fotos ook van mijn andere nieuwe (2 maanden oud inmiddels) aquariumpje

Vis bestand is nog niet compleet en gaat ook nog even duren. De vissen die ik wilde bestellen zijn niet te verkrijgen helaas dus weer zoeken naar een school vis

Update:

Gelukkig een goed te huis gevonden voor de Bujurquina en ik zal ook niks meer posten in dit topic.

De vissen zijn allemaal verkocht en het hout op 1 stuk na ook.

De kleine aquarium blijft enkel de vissen zijn ook te koop mag je interesse hebben mail me.

Hopelijk volgen jullie mijn nieuwe cichliden bak

Vanwege de toekomst van een groter aquarium.
Besloten om een echt biotoop te maken en deze passen gewoon niet meer in het bestand dan.

Jammer dat ze zo snel zijn vervangen... Ook daar was vast en zeker wel een leuk bestand omheen te bouwen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan