Wat is er nieuw

Superfish Home 40 van Bjorn O.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Björn O
  • Startdatum Startdatum
B

Björn O

Guest
Hallo allen,

Enkele weken geleden mezelf hier aangemeld en enige informatie vergaard.
10 dagen terug heb ik mijn aquarium gevuld, en gisteravond zijn de eerste vissen erin gegaan. Graag hoor ik jullie ideeen, meningen en op- of aanmerkingen.

x8Ulv4N.jpg

Visbestand:

4x Albino Meerval
LvKGCTy.jpg

16x Kardinaal Tetra
owaDP41.jpg

1x Algeneter
AVGS6c9.jpg

Welke info heb je vergaard dan? want kan helaas niet anders zeggen dat deze situatie verre van ideaal is.

Hier zaken gelezen in combinatie met me laten informeren bij Dino in Breda.

Ik kan alle kritiek hebben hoor, maar kun je het onderbouwen? Kan ik er wellicht iets aan veranderen.

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar de bodem is niet zo fijn voor de Corydoras want die rommelen graag met hun snuit in de bodem voor eten en dat gaat nu niet met het grove grind bv.
Zijn ook echte groepsdieren dus 4 is wat weinig maar wat betreft formaat bak zijn ze eigenlijk niet geschikt.
Zelfde verhaal met de kardinaaltetra wat zwemruimte betreft.
10 dagen is ook veel te snel om bewoners toe te voegen,beste is om een week of 3 te wachten zodat de boel in balans kan komen.

Zijn allemaal wat basis dingen dus geen hele lastige kost om te starten met deze hobby.

Ik ben het helemaal met de post van John eens. Ook zakt afval en voer snel tussen deze bodem wat weer kans op rotting geeft.
Ik laat de bakken altijd minimaal 4 weken indraaien. Na week 2 moet je wel de nitriet in de gaten houden gaan hoor.

Ook eens met beide Johns. Nog toevoegen dat je algeneter ook veel te groot gaat worden voor je bakje.
Heeft de albino Corydoras op de foto trouwens zijn rugvin plat liggen of is deze echt maar zo kort?

Geen vissen in zo'n bakje dat is sneu, gewoon vuurgarnaaltjes halen en deze vissen weer verkopen. En zou eerst ook goede informati inwinnen voordat je een aquarium opstart.
Moet vast goedkomen.

Zoals het er nu voorstaat heb ik 15 vissen over, 6 tetras zijn verhuisd naar een bekende. Bodem is om geschept en een laag fijn grint overheen gegaan. Planten en zuurstofpomp toegevoegd en staat nu een week zo in deze opstelling. Meervallen blijven continu langs het glas zwemmen, maar alleen wanneer de zuurstofpomp aan staat. Waterwaarden zijn goed, fotoos volgen.

Was beter geweest om de oude bodem helemaal uit de bak te halen ipv te bedekken met het fijnere materiaal ivm verstikking/bodemrot.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan