Wat is er nieuw

Suus d'r Juwel Rio 180 (Susanne)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Omdat ik het toch leuk vind om mijn aquarium te laten zien en omdat ik benieuwd ben wat jullie ervan vinden heb ik besloten om een fotoalbum aan te maken.

Ik weet niet helemaal zeker of een deel van de foto's wel in chronologische volgorde staat, maar het gaat om het idee en het verschil tussen het begin en nu. 🙂

2q7wBATw7K1GqhbWMOTekXqN8iH-a2NH.jpeg

Dit is het voor nu, zal later kijken of ik nog wat meer duidelijke foto's van de dieren kan maken en plaatsen.

Mooi, met name de tweekleuren bodem vind ik smaakvol. Dat rode plantje (Alternanthera?) zou ik, als ik een tip mag geven, iets meer naar midden halen 'beetje schuin voor een groene plant. Je cre�ert daarmee diepte in je bak. Natuurlijk redeneer ik nu vanuit mijn smaak....

Dit wordt een mooie bak dat is zeker!

Groet,
Ben.

Dankje voor het compliment! Vind de 2 kleuren zelf ook mooi, al is het niet echt praktisch omdat het toch wel wat door elkaar gaat lopen en met afzuigen blijf ik bezig... Maar vind het zelf ook erg mooi, dus laat het voorlopig nog wel zo. Misschien toch maar vaker afzuigen, vind het toch zonde dat het door elkaar gaat lopen. Houd van strak en netjes. 😉

Geen idee welke plant het is, heb hem gekregen haha. Als ik die rode plant naar voren haal heb ik wel verloren ruimte daar achter, is dat niet zonde?

Edit: de hoge stengels van de ene rode lotus gaan zeker nog afgeknipt worden, maar mij werd op de aquariumvereniging verteld dat ik 1 hoog blad moest laten zitten totdat hij nieuwe blaadjes gaat maken (het zijn 3 stekken, vandaar de 3 hoge bladeren), daarna kan ik de laatste hoge er ook afknippen.

Ziet er lekker fris uit! Ze hebben lekker de ruimte zo.

Ik zou inderdaad ook dat rode plantje naar voren halen, zodat je wat meer diepte krijgt. En hoezo zou dit verloren ruimte zijn als ik vragen mag? Het is de bedoeling dat de plantjes ook gaan groeien neem ik aan en ook daar hebben ze wat ruimte voor nodig.
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen 😀

Welke vissen heb je nu allemaal zwemmen?

Dankje! Ben ook niet van de te volle bakken, alhoewel ik het bij anderen altijd wel erg mooi vind. Maar het is zoveel werk om dat allemaal bij te houden...

Dat is waar, zal het morgen wel eens proberen, kijken wat ik ervan vind. 😉

Haha, daar ben ik ook wel benieuwd naar, hij draait natuurlijk nog niet zo heel erg lang.

Er zitten nu alleen nog garnalen, anatome Helena's en corydoras panda in. Zaterdag komt de volgende school/groep, weet alleen nog niet welke het gaat worden. Beslis ik in de winkel wel. Er komen in ieder geval zilver bijlzalmen bij en waarschijnlijk koperzalmen. Maar als ik voor die laatste iets leukers vind dan kan het ook zomaar een andere vissoort worden. 😉 Maar heb eerder de koperzalmen gehad en zijn wel erg leuke en mooie vissen.

Hahaha herkenbaar!

Inderdaad gewoon proberen. Uiteindelijk ben je zelf degene die er heel de tijd naar moet kijken he. Ieder zijn eigen smaak.

Hahaha ook herkenbaar 😉 Hier staat ook een nieuwe bak in te draaien. Maar hier zit nog niets in. Hooguit een slak die meegelift is door de planten.

Erg benieuwd welke keuze je gaat maken! Ik ga je album zeker volgen.

Haha, fijn dat ik niet de enige ben. 😉

Daarom, uiteindelijk is wat ik ervan vind het belangrijkste. 😛 Maar ik sta zeker open voor de idee�n van anderen en ga het dan ook zeker proberen!

Wat voor bak staat er bij jou in te draaien en heb je al een idee wat je er in wilt gaan houden? Altijd leuk een nieuwe bak! Ik wil er ook een nieuw bakje bij. Heb nog wel een klein bakje (de Superfish Aqua20), maar wil eigenlijk een wat grotere (liefst een formaat Aqua60, maar vind die bak niet zo mooi) en wil daar dan weer crystal red garnalen in gaan houden. Verheug me er nu al op! Alleen zijn ze nieuw behoorlijk prijzig en tweedehands heb ik nog niks leuks in de buurt gevonden. Geduld hebben dus!

Zoals je dus net gezien hebt in mijn foto album staat er een 80x40x40 in te draaien. Staat nu een week, dus moet nog even wachten voordat alles over kan gaan.

hahaha altijd maar groter willen 😛 Ik ken het hoor. De 80x40x40 komt in de plaats van de juwel rekord 600. In ieder geval, dat is de afspraak die gemaakt is met manlief. Het liefste doe ik m niet weg, want ik heb eigenlijk al nieuwe idee�n voor die bak hahaha.

Ja dan moet je inderdaad nog een aantal weken wachten, jammer is dat altijd he.

Haha ja inderdaad, had ook wel de Rio240 gewild, maar de 180 is hier in huis echt de max en nou past er nog een klein (garnalen)bakje naast. 😉 Maar die Rio240 gaat er in de toekomst zeker komen!

Is inderdaad altijd jammer, maar wel leuk om weer ergens naar uit te kijken 😛

Hahaha ik ken het, ik had ook nog wel groter gewild, maar helaas het past niet. Ach ja, ik ben blij met de bak die ik nu heb. Niet iedereen kan nou eenmaal een 3 meter bakkie kwijt hahaha.

Dat is ook weer waar, ik kijk ook al uit naar de volgende groep van het weekend!

Ik ben inderdaad ook heel blij met wat ik nu heb en mede met jullie advies (hopelijk gaan er nog meer leden reageren) wordt het vast een prachtige bak!

Snap ik! Altijd leuk, wel foto's plaatsten he!

Komt goed. Is bij mij ook zo 😉 De ene keer reageert er vrijwel niemand en de andere keer weer wel. Daarnaast leer ik ook heel veel in foto albums van anderen en zoek ik via de zoekfunctie van alles op hier.
Tuurlijk wordt het een prachtige bak!

Ziet er goed uit en vind de achterwand helemaal geweldig!

Bedankt, heel leuk om te horen! Heb er lang over gedaan om de achterwand te kiezen, maar ben zelf ook erg blij met mijn keuze. Jammer van de naad recht in het midden, maar met wat planten ervoor zie je daar niks meer van. 🙂

Lysanne zei:
Snap ik! Altijd leuk, wel foto's plaatsten he!

Komt goed. Is bij mij ook zo 😉 De ene keer reageert er vrijwel niemand en de andere keer weer wel. Daarnaast leer ik ook heel veel in foto albums van anderen en zoek ik via de zoekfunctie van alles op hier.
Tuurlijk wordt het een prachtige bak!

Ga ik zeker doen, zal morgen nog wat foto's van de dieren opzoeken/maken en die plaatsen en als er nieuwe dieren komen dan plaats ik daar zeker ook foto's van!

Hecht veel waarde aan de mening van anderen, vind het namelijk erg leuk als mensen vinden dat ik een mooie bak heb. 😉

Dankje voor het vertrouwen!

Is ook zeker leuk als andere mensen jouw bak ook leuk vinden. Maar uiteindelijk moet je doen wat jij mooi vind.

Heb je je al wat ingelezen over de vissen die je misschien zou willen hebben? Ik lees veel op deze site:
http://aquavisie.retry.org/

Dat is waar, zal ook niet iets overnemen dat ik echt niet leuk/mooi vind.

Heb de vissen al eerder gehad, dus weet waar ik aan begin. Maak je geen zorgen. 😉

Bedankt Ludger!

Nog 1 vraag: de scheiding tussen het zand en grind vind ik toch niet zo mooi, de plantjes worden me te hoog. Ook komt het zand en grind toch wel wat door elkaar. Iemand nog een betere suggestie dan de sprietplantjes (geen idee hoe hij heet haha) die ik nu heb?

Lysanne zei:
Is inderdaad altijd jammer, maar wel leuk om weer ergens naar uit te kijken 😛

Hahaha ik ken het, ik had ook nog wel groter gewild, maar helaas het past niet. Ach ja, ik ben blij met de bak die ik nu heb. Niet iedereen kan nou eenmaal een 3 meter bakkie kwijt hahaha.

4 meter dan? Staat er 1 op FB.

Susanne zei:
Bedankt Ludger!

Nog 1 vraag: de scheiding tussen het zand en grind vind ik toch niet zo mooi, de plantjes worden me te hoog. Ook komt het zand en grind toch wel wat door elkaar. Iemand nog een betere suggestie dan de sprietplantjes (geen idee hoe hij heet haha) die ik nu heb?
met planten ga dat niet redden zeker met de bodem vissen die je hebt
je zou een afscheiding er tussen zetten met terras delen
voorbeeld http://www.aquariumplantenshop.nl/hs-aq ... race-grijs

groet
jaap

Die zijn veel te hoog en bovendien moet de bodem nog wel kunnen luchten om niet te gaan rotten, het moet dus sowieso iets zijn waar lucht/stroming doorheen kan.

echt heel mooi beplant en leuk garnaaltje blijf zo doorgaan hoor

Dankje, altijd leuk om te horen!

Het is een beetje anders gelopen dan gehoopt/gedacht...

Ik had 10 ruby tetra's en een colour lamp van Juwel gekocht en het leek allemaal goed te gaan met de vissen, maar de volgende ochtend waren er helaas 5 van de 10 dood en ook het rode van de colour lamp vond ik toch niet mooi. De lamp moet dus terug en ga er een Nature voor in de plaats kopen. De visjes twijfel ik over... In een Juwel 180 vallen ze niet echt op en weet niet of ik het wel aan durf om er nog een aantal bij te kopen...

Met de overgebleven 5 ruby's gaat het goed, dus heb geen idee wat de oorzaak is geweest van het overlijden van de anderen. Ik zal eind deze week wel een set met watertesten halen, maar als het met de andere vissen goed gaat, ga ik ervan uit dat het daar toch niet aan zal liggen.

Het buitenfilter maakte ineens behoorlijk wat lawaai vanmorgen toen bleek hij behoorlijk te sputteren. Omdat ik net ging eten heb ik hem heel even uit gezet en na het eten ben ik er snel mee aan de slag gegaan. Gelukkig bleek het een kwestie van een verstopte instroom, dus toen was het snel verholpen en nu draait ie weer als een tierelier! 🙂

De foto's volgen later...

Gelukkig gaat het nog steeds goed met de 5 overgebleven ruby tetra's, zit er nu over te denken of ik de groep nog weer uit ga breiden of niet, heeft iemand van jullie een advies?

En ik wilde voor de bovenste waterlaag heel graag de zilver bijlzalm, maar nu begreep ik van de eigenaar van de lfs (heb het zelf ook ervaren en zag het ook in de winkel) dat deze als ze groter worden toch meer in de middenlaag gaan zitten en dat is natuurlijk niet wat ik wil. De marmer variant schijnt de enige te zijn die wel echt bovenin blijft en deze blijft ook kleiner, maar ik vind de zilver versie wel echt mooier... Twijfel nu erg of ik ze gewoon helemaal niet meer neem of toch de marmer versie. Vind het namelijk wel een super mooi visje. Moeilijk!

Ik had eerst de colour lamp van Juwel aan de achterkant van het aquarium, maar dit vond ik echt niet mooi, mijn hele achterwand werd roze. Heb nu het advies gekregen om hem aan de voorkant te proberen, dus dat heb ik nu gedaan. Nu afwachten totdat om 10.00 uur het licht aan gaat. Als ik het dan nog steeds niet mooi vind dan ruil ik hem om voor een nature. Deze hebben ze bij de bak bij de aquariumvereniging ook en deze vind ik mooi qua verlichting. Het is sowieso beter dan alleen de daylight, die is wel heel wit en steriel.

Gisteren heb ik op de verenigingsavond easylife profito gekocht, ga eerst de halve dosis gebruiken en dan kijken wat dit doet. Kan altijd nog de hele dosis toevoegen, maar met garnalen doe ik dat liever niet als het niet nodig is.

Ik ga waarschijnlijk binnen nu en niet al te lange tijd co2 toevoegen. Kan via iemand van de vereniging een nieuwe set overnemen voor maar �50 en dan hoef ik alleen maar eens per ongeveer 1 jaar de fles bij te laten vullen en dan ben ik klaar. Ben heel benieuwd wat dit voor mijn planten gaat doen!

Nee, vind het nog steeds te rood/roze... Vooral mijn stuk spiderwood wordt heel rood, vind het toch niet mooi. Ga hem dus ruilen voor de nature, hopelijk is dat beter.

Ik vindt je bak geweldig hoor. De achterwand icm de planten werkt goed mooie frisse kleuren zo

Dankje, leuk om te horen!

Wil de afscheiding tussen het grind en zand nog wel anders, ga het toch met steentjes (eventueel met mos) proberen. Naar kan pas vrijdag kijken voor steentjes, dus duurt nog wel even.

Tijd voor een update, er is veel veranderd! Het strandje is weg, ik heb de inrichting veranderd en er zijn rode fantoomzalmen bij gekomen. Hier wat foto's, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

GXK6bffyi9I6VqBpZhvBNhAjrJKkP2zq.jpeg

Ik heb nu 13 corydoras, een x aantal vuurgarnalen (zie alweer meerdere garnalen met een eivlek), helaas nog maar 4 bijlzalmen (heb er door een onbekende oorzaak veel sterfte mee gehad) en 11 rode fantoomzalmen, waarvan 1 met maar 1 oog, kreeg die er in de winkel gratis bij.

Susanne zei:
Ik had eerst de colour lamp van Juwel aan de achterkant van het aquarium, maar dit vond ik echt niet mooi, mijn hele achterwand werd roze. Heb nu het advies gekregen om hem aan de voorkant te proberen, dus dat heb ik nu gedaan. Nu afwachten totdat om 10.00 uur het licht aan gaat. Als ik het dan nog steeds niet mooi vind dan ruil ik hem om voor een nature. Deze hebben ze bij de bak bij de aquariumvereniging ook en deze vind ik mooi qua verlichting. Het is sowieso beter dan alleen de daylight, die is wel heel wit en steriel.

Gisteren heb ik op de verenigingsavond easylife profito gekocht, ga eerst de halve dosis gebruiken en dan kijken wat dit doet. Kan altijd nog de hele dosis toevoegen, maar met garnalen doe ik dat liever niet als het niet nodig is.

Ik ga waarschijnlijk binnen nu en niet al te lange tijd co2 toevoegen. Kan via iemand van de vereniging een nieuwe set overnemen voor maar �50 en dan hoef ik alleen maar eens per ongeveer 1 jaar de fles bij te laten vullen en dan ben ik klaar. Ben heel benieuwd wat dit voor mijn planten gaat doen!

Je bak is mooi!

Ik ben erg benieuwd hoe groot die CO2 fles dan wel niet is?
Zelf gebruikt ik een 1,5 kg fles die zo'n 4 maanden meegaat en een 2 kg. fles waarmee we ongeveer 5 maanden vooruit kunnen.
Ook in een, weliswaar stevig beplantte, Rio 180.

Groet,
Ben

Heel mooi! Lekker fris 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan