Wat is er nieuw

Suus d'r Juwel Rio 180 (Susanne)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
En het wordt weer eens tijd voor een update. Helaas ben ik vergeten een voor-foto te maken, maar na-foto's heb ik genoeg haha. Hier komen ze!

a90FYLUMvOO-dV836y0WITxGFKa_GxUc.jpeg

Thomas zal inderdaad elzenpropppen bedoelen.
Van een stuk hout en catappabladeren hoef je weinig effect te verwachten als de KH waarde een beetje 'nromaal' is. Met elzenproppen (behoorlijk wat) en turf kom je er dan veel eenvoudiger. Focus trouwens niet te veel de de pH alleen, is slechts een radertje in het rad der waterwaarden.

Ziet er mooi uit!!

Wauw, mooie foto's, ziet er erg goed uit, je kunt trots zijn op je bak!!

Ontzettend bedankt voor alle complimenten, nou hopen dat ik het zo mooi kan houden!

@Mascha&Ivo: dat dacht ik ook al. Maar wat is veel? Heb geen zin in een hele bak vol elzenproppen. Met de vissen gaat het ook gewoon goed, maar dacht dat het beter voor ze is om een wat lagere ph te hebben, hij zat echt wel rond de 7,5.

Heb gelukkig geen problemen (meer) met de vissen, heb veel last gehad van sterfte bij de bijlzalmen, maar wel veel last van alg. Fluffy plukken op de hele achter- en zijwand en op het hout van de mosbal en draderige slierten die aan de toppen van een aantal planten zitten. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Hey,
Iedere week netjes snoeien 🙂 dan zul je t vast mooi houden..
Ik zou als ik jou was je vraag over je alg even in het algen topic zetten...

Goed bezig, Susanne! Mooi! Wat die alg betreft; probeer eens een paar duidelijke foto's op het algen topic te zetten. Komt vast goede raad uit!

Fijne dag.
Ben.

Heb al reactie op het algenprobleem en wist ook al waar het vandaan komt, het komt van de mosbal en schijnt te voorkomen te zijn door de mosbal regelmatig uit te knijpen zodat hij compacter blijft. Gelukkig is het wel makkelijk te verwijderen en vind het ook wel mooi, dus als ik het onder controle kan houden dan is het prima. 🙂

@smidsy: zal het proberen. 😉

@benvo: bedankt voor het compliment!

Leuk om deze bak te zien ontwikkelen vanaf het begin! Wordt steeds fraaier 🙂

Yvy zei:
Leuk om deze bak te zien ontwikkelen vanaf het begin! Wordt steeds fraaier 🙂

Bedankt! Maar voorlopig blijft ie wel zo hoor. Was een flinke klus om hem weer helemaal opnieuw in te richten. 😉

Dat kan ik me voorstellen haha, maar het resultaat mag er zijn 🙂

Ziet er keurig uit! Leuk met die garnalen erbij. Ga zo door!

Ik heb het in je andere topic al gezegd, maar ik vind je bak echt heel mooi! En die groene plukjes hebben daar zeker een positief effect op.

Het is echt een plaatje! Heel mooi

Ontzettend bedankt voor de complimenten!

Ik heb hem toch weer een beetje aangepast, zal kijken of ik dit weekend weer nieuwe foto's kan plaatsen, als de beginnende griep niet doorzet tenminste...

Helaas doen niet alle planten het even goed, heb al 1 weg moeten halen(de plant die rechts naast de javavaren stond) en ook de rode stengelplant heeft gaten in het blad. Dit schijnt een po4 tekort te zijn en nou heb ik het poeder gekocht om het te maken, maar nou staat er niet bij of het water waarin ik het poeder op moet lossen warm of koud moet zijn of dat het niet uitmaakt. Weet iemand van jullie dit?

Ben ook nog bezig met het opstarten van een garnalenbakje, zal hier tzt ook een topic voor openen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan