Wat is er nieuw

Syfiori Masterset

Theike

Member
Lid geworden
3 oktober 2025
Leeftijd
70
Hallo beste mensen ben nu ongeveer 6 weken bezig met de plantenvoeding Syfiori Masterset en ben er niet blij mee.
Als ik het gebruik krijg ik geen helder water meer het blijft gewoon wazig en de algen zijn er blij mee.
Plantjes vinden het spul ook maar niks mijn rode plantjes staan gewoon te veralgen en groeien totaal niet.
Zelfs de bladeren van de rode tijgerlotus zijn aan het verslijmen.
Iemand ervaring met dit spul?
bvd

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met dit spul?
Ik had er nog nooit van gehoord dus ik kan er ook weinig over vertellen.
Er is ook helemaal niets te vinden wat betreft de samenstelling hiervan (samenstelling NPK). Persoonlijk zeg ik altijd: als de fabrikant niet vermeld wat erin zit dan moet je het niet kopen.
Zoals hierboven al opgemerkt: meer info over de bak en graag een overzichtsfoto

Als ik ff dieper zoek kom ik op kamerplantenvoeding.. maar over de aquariumbemesting is niet veel te vinden.

https://syfiori.nl/syfioriplantenvo...fj6IKFGDbuGI4j032g_aem_bRe4TBxPniZPA_fcGmTR6g
Ik had er nog nooit van gehoord dus ik kan er ook weinig over vertellen.

Het gaat waarschijnlijk om deze

https://syfiori.nl/webshopaquariumplantenvoeding?ts=1741360922792

Hoe dan ook, de vermelde informatie over dit product is minimaal en geeft dubieuze verwachtingen

Bedankt heb een en ander doorgelezen en denk dat ik dit spul maar niet meer gebruik,kennis van me heeft dezelfde resultaten dus weg ermee.

Je bent beter af met All-in-One van Planted Bod, of de complete van Aquariumbemesting,nl. of je koopt de poeders en mengt zelf.

Heb je bij de Lotus ook voeding bij de wortels?

Bedankt heb een en ander doorgelezen en denk dat ik dit spul maar niet meer gebruik,kennis van me heeft dezelfde resultaten dus weg ermee.

Neemt natuurlijk niet weg dat wij kunnen helpen om te zoeken naar een oplossing/oorzaak van het probleem in jouw bak, hebben we uiteraard meer informatie nodig zoals eerder vermeld

Bij zo'n all in one heb je wel altijd het probleem dat er van alles wat in zit, maar dus niet afgestemd op jouw planten. Als je zorgt dat er van alles meststoffen genoeg is dan zal er altijd van iets teveel gegeven worden. Dat overschot stapelt zich op. Je zult dus regelmatig waterwissel moeten doen om te voorkomen dat dat uit de hand loopt.
Met aparte flessen kun je het beter afstemmen.
Als je toch al van plan was 50% per week te wisselen kun je prima all in one gebruiken.
En een beetje mest in de bodem doet inderdaad wonderen.

Heb vroeger al aqaria gehad,en ben na 30 jaar weer begonnen.
Het valt me op dat er veel is veranderd in de loop van de tijd zowel de prijzen als de techniek.
Heb me een kleine bak aangeschaft van Oase 75 liter skyline model op een hoge kast.
Reden ben nu 70 en heb copd dus een grote bak kan ik niet meer onderhouden deze maar gaat nog net.
En nee ik was niet van plan om 50% per week te verversen dan lig ik naar lucht te happen,zal een deze dagen een foto maken en uploaden .
groet

Als je toch al van plan was 50% per week te wisselen kun je prima all in one gebruiken
En nee ik was niet van plan om 50% per week te verversen

Er is ook een tussenweg bij een AIO

Bron: https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/complete

Citaat:
Wij adviseren daarnaast om minimaal 50% water te verversen per week, of uw waterwaardes te meten en de dosering daarop aan te passen. Houd, indien u minder ververst en dus ook minder wilt doseren het volgende als richtgetal aan; het nitraatgehalte dient rond de 10 tot 20ppm uit te komen en het fosfaatgehalte rond de 1 tot 2ppm.

Dan moet je dus wel de waardes meten, wat bij een EI (Estimative Index) dosering weer niet nodig is met een 50% waterwissel.

Laatst bewerkt:
Hier even een foto van mijn bakje zitten 3 led lampen op 2 oase highline classic daylight 40 8 w en een superfisch retro led combi 15 w.
Verder een oase binnenfilter BioPlus Thermo 100...

Bijlagen

• 20251023_131349.jpg
    20251023_131349.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 12
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan