Wat is er nieuw

Te weinig ijzer?

Zeo Smeijsters

Well-known member
Lid geworden
6 november 2012
Ben mijn bak aan het opstarten. Alles nieuw. Voedingsbodem, bodem verwarming, one drop plantrn voeding, 4x t5 LED. Mijn planten krijgen na 3 dagen al nieuwe blaadjes, maar ze zijn licht van kleur.
IMG_20210517_123925.jpg

IMG_20210517_124012.jpg

IMG_20210517_111352.jpg

Is die de goede kleur? Wat xou het kunnen zijn?

Ik zag Op internet dit plaatje, is het idd ijzer tekort?

753619b41b67fb6c97fa7dee7b3bf553.jpg

Moet de CO2 terig?
Gh = 9
Kh = 4
PH = 7,2
Temp = 25c

Surgesties?

Ik zou niet meteen in paniek raken hoor. Dit is (bij deze soort) voor nieuwe blaadjes die veel licht krijgen een normale kleur. Bovendien: zo kort na het opstarten van de bak, terwijl je op twee plaatsen voeding geeft aan de planten, zijn grote tekorten onwaarschijnlijk.

Ik zie er ook geen tekorten in.

Gr. Ed

Dan doe ik niks, beetje licht terug draaien wel, zie heeeeel klein beetje beginnende algen vorm op de ruiten.

Op de ruiten is het geen probleem, gewoon meenemen in je onderhoud qua weghalen. Licht zou ik niet terug brengen als ik jou was. Vraagt weer aanpassing van de planten, waardoor algen mogelijk meer kans gaan zien.

Gr. Ed

Vraagt weer aanpassing van de planten, waardoor algen mogelijk meer kans gaan zien.

Zo had ik het nooit bekeken.

Heb nu de orginele 4xT5 MultiLux 1200 LED (29w) buizen die 7 uur per dag aan staan.

Maar het aquarium heeft ook 1,5 uurtje per dag zonlicht helaas.

Tijdens de overige uren heb ik paar LED strips 2x6.500k (9xSMD 2,16w) en 2x10.000k (9xSMD 2,16w) en een RGB LED (30x5050 TOP 7,2w) strip die zon opkomst/ondergang(rood) simuleren, middag zon(geel/wit) een uurtje en maanlicht (blauw/wit). Deze staan uitsluitend tijdens de middagzon op 100%, en zeker 12uur tijdens de nacht lang op minder dan 10%.

Ben wel beetje bang dat het teveel is, maar wil ook kunnen zien wat ik in de huiskamer heb staan.

Voordeel is wel, een donkere bodem en achrergrondposter absorberen het licht wel weer.

Die 7h van je hoofd verlichting en 1,5 zonlicht zijn leidend in mijn ogen. Ja die strips geven wat licht maar dat is te verwaarlozen in watt's.

Die 7h van je hoofd verlichting en 1,5 zonlicht zijn leidend in mijn ogen. Ja die strips geven wat licht maar dat is te verwaarlozen in watt's.
Dat hoopte ik ook ja. Hihi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan