Wat is er nieuw

Tetra PlantaMin gebruik

• Onderwerp starter Onderwerp starter adjumbe
  • Startdatum Startdatum
A

adjumbe

Guest
Vandaag PlantaMin van Tetra aangeschaft. Ik snap alleen bar weinig van de gebruiksaanwijzing. Ik heb verder ook nog nul ervaring met vloeibare plantenvoeding, dus ik zou graag wat informatie willen inwinnen voordat ik het spul in mijn bak gooi. Aquarium is overigens 54L.

Gebruiksaanwijzing:
5ml per 10L aquariumwater * bij nieuwinrichting * bij gedeeltelijke waterverversing * regelmatig elke 4 weken nabemesten met 5ml per 20L aquariumwater

Begrijp ik het dan goed dat bij waterverversing je dus 5ml per 10L in je bak doet? Dus alleen gerekend op het verse water wat erbij komt? En dat je dan standaard ook nog eens om de 4 weken 5ml per 20L erin doet?

Ik ververs het water elke week, dus dat zou betekenen dat ik eens in de maand �n de dosis bij waterverversing �n de maandelijkse dosis in het water moet doen?

Bedankt alvast!

Je moet gewoon het aantal liters van je bak aanhouden en niet wat je ververst.
Dus bij 54 liter moet je 5 ml per 10 liter bij de opstart en bij het verversen 5 ml per 20 liter dus rond de 12,5 a 13 ml dacht ik zo.

Zover ik begrijp hoef je maar eens in de 4 weken te bemesten en niet wekelijks bij het verversen.
Bij verversen dus 5 ml per 20 liter water.Dat is weer rond de 13 ml dacht ik zo.

Bedankt! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan