Wat is er nieuw

tips voor garnalenbak, filter etc?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Goldie83
  • Startdatum Startdatum
Wat is je budget? Misschien is de Juwel Vio wat voor je.

Die juwel vio heb ik ook gezien, vond ik ook wel mooi. Maar ja wel weer 100 euri! Zal er nog even over denken, zal nog eens verder snuffelen. Jammer dat de aqua 60 weer niet in het wit is...

Seabait zei:
Klopt een aqua40 is net iets meer dan de helft aan liters maar een witte kende ik nog niet trouwens.
Ik krijg morgen als het goed is een aqua30 expert van superfish binnen en zit tegen de 40 liter aan,met led verlichting.
Is wel gewoon vierkant maar ziet er wel heel mooi strak uit met de lage kap vind ik.

Dat is ook wel een mooie, ook in wit voor 57 euro. Zag ze ook bij de hornbach, maar prijs vergeten...
volgens mij 30 liter en geen 40

Nou heb ook de expert 30 gekocht in het wit, mooi strak en nog redelijk te betalen (57 euro, dacht trouwens bij hornbach goedkopen maar ok�). Nu hopen dat de bak met krassen snel opgehaald word!

Als je de maten bekijkt kom je op 40 liter uit en met de ruimte van de lichtkap en bodembedekking eraf zal het idd meer richting de 30 liter gaan maar is dan wel netto iig.
Ik heb hier enkel aqua40's met garnalen staan dus ga er wel 10 liter op vooruit 😉

EDIT-haha ok dat doe je snel,leuk!

57 euro is een mooie prijs trouwens,meeste zaken verkopen ze voor 79.95

Nou kunnen we mooi vergelijken hoe we de bakkies inrichten haha. Trouwens een leuke website gevonden in duitsland: rendo shrimps. Denk dat ik daar tzt mijn garnalen bestel, maar dat duurt nog wel even.

Ook een mooi stukje hout gekocht, is wel vrij groot. Hoe zorg ik ervoor dat die niet enorm gaat aflaten?? welke houtsoort is het beste voor in een garnalenbak??

Maakt niks uit.
Eerst even in water laten weken, ook om het zinken. Als dat niet meer zo bruin wordt dan in de bak. Zelf gooi ik het gewoon in de bak, wordt vanzelf minder

Ja in mijn grote bak vind ik het bruine water wel mooi, maar wil dit graag wat helderder houden, zal het alvast in een emmer laten weken....

Goldie83 zei:
Ook een mooi stukje hout gekocht, is wel vrij groot. Hoe zorg ik ervoor dat die niet enorm gaat aflaten?? welke houtsoort is het beste voor in een garnalenbak??

Ik heb er een flink stuk mangrove hout in liggen (zo werd het verkocht iig). Heb 't eerst een goeie week laten weken in een grote emmer water en elke dag ververst. Pas toen bleef het niet meer drijven. Daarna is het mijn (opstartende) aquarium ingegaan. Heeft wel een week of 2 geduurd voordat het water niet meer bruin/geel kleurde door het hout.

Heb een Aqua 30 Tropical Kit trouwens.

Heb er laatst ook een mosbol in gelegd, omdat garnalen daar van schijnen te houden, maar ze lijken het hout 100 keer leuker te vinden. Ze zitten er altijd op en onder 🙂

Hier staat op driftwood, het is een heel bijzonder stukje. Zal volgende week foto's maken zodra ik weer in mijn eigen huis ben.
Leuk leuk, kan niet wachten!!

ja leuke bak, maar veel te ver weg. En na mijn miskoop heb ik het wel even gehad met marktplaats.
Het stukje driftwood geeft totaal geen kleur af! Perfect. Hoop dat mijn bakje vandaag of maandag komt...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan