stanovic
Well-known member
- Lid geworden
- 4 maart 2010
- Leeftijd
- 57
- Website
- www.emeraldking-aquatics.com
Het merendeel zijn dalmatiërs
Binnen zaten ze op 20°C en buiten op 22°C.wat was de watertemperatuur buiten? en Binnen?
Iedereen is nieuwsgierig 😀. Heb je ook een totaaltje van de buitenbak? En draait er een filter op?
Deze kunnen nu rustig de 12°C s'nachts aan.Mooi dat jonge grut en wat is de minimum temp voor deze visjes?
Met die van mij prima...Hoe gaat het momenteel met ze?
Totaal geen aanval, maar waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring of literatuur?Deze kunnen nu rustig de 12°C s'nachts aan.
Eigen ervaring. Afhankelijk van de locatie en het soort molly in de vrije natuur kunnen molly's in ondiepe wateren in de nacht ook met dergelijke temperaturen te maken krijgen. Ik zeg ook dat ik binnenshuis geen enkele bak heb voorzien van een verwarmingselement.Totaal geen aanval, maar waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring of literatuur?
Ik weet dat je veel kennis hebt van levendbarenden, vandaar ook deze vraag. Welke temperatuur komen zij in de natuur tegen?
De fout die vele mensen ook maken is dat men vissen als tropisch betitelen als de vissen van origine uit een tropisch land komen. Het is namelijk niet het land persé dat een vis tropisch maakt maar de locatie binnen dat land. Want zelfs tropische landen kennen zones met een subtropisch klimaat (denk bijv. aan ver af afgesloten gebieden of berggebieden waar het koeler kan zijn.)Totaal geen aanval, maar waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring of literatuur?
Ik weet dat je veel kennis hebt van levendbarenden, vandaar ook deze vraag. Welke temperatuur komen zij in de natuur tegen?
Ik ben hier bekend mee. Mijn goeramies en neon terras gingen 's winters ook terug naar 21°C. Ook deze soorten komen op plekken voor waar het aardig kan afkoelen.De fout die vele mensen ook maken is dat men vissen als tropisch betitelen als de vissen van origine uit een tropisch land komen. Het is namelijk niet het land persé dat een vis tropisch maakt maar de locatie binnen dat land. Want zelfs tropische landen kennen zones met een subtropisch klimaat (denk bijv. aan ver af afgesloten gebieden of berggebieden waar het koeler kan zijn.)
Ik heb guppen zelfs met 12 graden watertemperatuur naar binnengehaald en dat terwijl ze nog vrij levendig waren en met jongen van allerlei leeftijden. Het hangt wel af van over wat voor soort molly's we spreken eer we kunnen stellen dat ze blootgesteld kunnen worden aan dezelfde waarden als guppen. Ik heb nog één molly buiten zitten die het vertikt om gevangen te worden en nog steeds geniet van het zwemmen in buitenwater. Alle andere levendbarenden die buiten werden gehouden zijn reeds naar binnengehaald.Ik heb dan weer gehoord van een forumlid die zijn guppys buiten hield dat hij kon merken dat ze lethargisch werden onder de 16°C meende ik. Ik had verwacht dat mollies en guppen ongeveer dezelfde waardes aan konden.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.