Wat is er nieuw

Tweede gourami ook ziek :S

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sharon_xx
  • Startdatum Startdatum
S

Sharon_xx

Guest
hallo allemaal ,

Mijn tweede gourami is net als mijn eerste gourami ziek. Hij krijgt allemaal wondjes over zijn hele lichaam.

Dat heeft mijn vorige gourami ook gehad en die moest ik helaas euthanaseren omdat ook zijn vinnen aangetast waren en hij niet meer zwom. Zijn vinnen vielen gewoon uit elkaar , volgens internet en boeken is hier niets aan te doen.

Nu is mijn vraag of ik bij deze gourami nu al euthanasie moet plegen of nog moet wachten , wat zeggen jullie ??

Vraag mij af,hoe jouw water dan is.

Ik heb geen idee maar alleen mijn mannen hebben het , bij mijn vrouwen heb ik nog niets ontdekt , en bij mijn andere vissen is er ook geen verandering te zien..

Als je het over dwerggourami's hebt, is het idd die ziekte waar niks aan te doen is, en ook al zie je niks bij de vrouwtjes, heel erg waarschijnlijk zijn die dan ook geinfecteerd, dus wel dood maken om verder lijden te sparen.
Alleen de dwerggourami's zijn hier vatbaar voor.

JA ik zie mijn blauwe manneke erg achteruit gaan , ik denk dat ik toch euthanasie ga plegen 🙁

Klopt is een ziekte die bekend staat en dan vooral bij de Trichogaster Lalius en de daarbij behorende kweekvarianten dus de flame en de blauwe variant.
De trichogaster chuna is sterker en schijnt hier bijna tot geen last van te hebben 🙂

Zoals via de PB besproken kan eigenlijk alleen jij beslissen wanneer het tijd is geworden de vis uit zijn lijden te verlossen hoe sneu ook 🙁
Als je geen verbetering ziet en de vis word alleen maar slechter dan lijkt het mij verstandig de vis zijn rust te gunnen want behandelen heeft bij deze beruchtte ziekte eigenlijk geen zin 🙁

Succes!

Jammer genoeg word het steeds erger ik laat hem vannacht nog zitten morgen ochtend verlos ik hem uit zijn lijden 🙁

1 raad.
Koop ze niet meer.
Vind het rot voor je,om zoiets weer mee te maken.
En het is weggegooit geld.
Zijn zover door gekweekt,dat ze bevattelijk zijn.

Dat laat ik aan jou natuurlijk 🙂
Ik zou het meteen doen maar dat is meer omdat ik dan weet dat er geen verbetering is en het eigenlijk geen zin heeft om nog langer te wachten 🙁
Maar zaosl hierboven gezegd moet je doen waar jij je het beste bij voelt 🙂

Ik zou de vis nu euthanaseren, als het alleen maar erger wordt en de vis is niet meer te redden.... Sneu! Maar het is moeilijk hoor! Ik zit zelf met twee zieke vissen, maar vind ze nog veel te actief.... Als ze onder de wonden zouden zitten zou ik de keus snel hebben gemaakt. Sterkte ermee!

Ja hij is al geutaniseert 🙁 Ik kon hem ook niet langer laten leiden.. , Nee ik koop ze ook niet meer ben bezig met een nieuw visbestand. Dus geen gourami's meer , het zijn leuke beestjes maar als ze steeds ziek worden is het inderdaad weggegooit geld en zielig om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan