Wat is er nieuw

udomritthiruj onderwaterwereld

• Onderwerp starter Onderwerp starter udomritthiruj
  • Startdatum Startdatum
U

udomritthiruj

Guest
nou bij dezen ook mijn fotoalbum.

ik maak superslechte foto's btw 😀

861856udomritthiruj_0_82_image_3.jpg

755973udomritthiruj_0_82_image_2.jpg

373566udomritthiruj_0_82_image_1.jpg

345794udomritthiruj_0_82_image.jpg

176971udomritthiruj_0_82_image_4.jpg

274855udomritthiruj_0_82_image_5.jpg

619397udomritthiruj_0_82_image_6.jpg

217572udomritthiruj_0_82_image_7.jpg

989787udomritthiruj_0_82_image_8.jpg

889552udomritthiruj_0_82_image_9.jpg

hahaha, het staat alle kanten op gedraaid. weet iemand hoe dat recht te zetten is?

Je kan alleen je fototoestel draaien de form software kan met deze draaiing niets. of lokaal opslaan en nog eens proberen, misschien.

Het rare is dat de fotos op de ipad, en de laptop wel gewoon recht staan. Dus ergens bij het uploaden gaat het fout?

Als je je telefoon (wat ik vermoed) recht houdt is het eigenlijk gedraaid, dus als je deze dwars houdt lukt het wel.

Was een ipad maar goed, ik snap wat u bedoeld. Gaan we proberen! Bedankt !

Bedankt cedric vleminckx!

Ik zal nog ff wat feeback geven over dit bakje:
Het is een 75liter bakje, op kamertemperatuur.

Visbestand:
1 corydoras paleatus
1 corydoras metae
2 corydoras panda
1 corydoras aeneus
1 corydoras venezualensis
1 corydoras concolor
1 botia almorhae (jong gaat als hij te groot is verhuizen)
1 trichopodus trichopterus (hele oude dame, mag hier haar tijd uitzitten)
1 hyphessobrycon pulchripinnis (hele oude heer, mag hier zijn tijd uitzitten)
6 puntius titteya
1 beaufortia kweichowensis

Ik weet dat het niet optimaal is, maar dit hou je over na een aantal grote bakken te hebben gehad, en die dan abrubt leeg moeten maken wegens een lek. 2 bakken van 300/150l achter elkaar lek....
Alleen de titteya's zijn nieuw aangeschaft. De rest is minimaal 5 jaar, en de meeste cory's meer dan 15 jaar oud.
De botia is overgenomen wegens agressiviteit, maar gaat tzt weer weg....

Op foto's kunnen ook oude dieren voorkomen, ik weet niet of mensen willen weten welke dieren ik allemaal heb gehouden, zoja dan maak ik daar ook nog een lijstje van...

hier nog een foto van de in mijn ogen, mooiste corydoras soort...

783985_0_82_corydoras_concolor_2.jpg

Die zijn zeker mooi op leeftijd, je verschillende soorten Corydoras. Mooi dat ze het zo lang volhouden, nu met elkaar.

bedankt voor de leuke reacties!

cory, er zijn er de laatste maanden wel een paar overleden, blijkbaar is 15 jaar een normale leeftijd voor cory's.
de paleatus is btw de oudste, die is 20+ en ook erg rustig... 😀

ik heb ook nog wat kiekjes van mijn enige overgebleven, begonnen in een school van 10 in een 150 liter bak, hyphessobrycon pulchripinnis. dit is een man.

524675_0_82_hyphessobrycon_pulchripinnis_2.jpg

815845_0_82_hyphessobrycon_pulchripinnis_3.jpg

516995_0_82_hyphessobrycon_pulchripinnis_4.jpg

nog een foto van mijn oude trichopodus trichopterus dame. deze dame spendeert het grootste gedeelte van de tijd achterin de bak, vlak boven de bodem. ze lijkt zich verder echter wel goed te voelen, goed op kleur, grootte, goed eten, territoriale neigingen etc...
Misschein dat iemand weet waarom sommige oude draadgoerami's (heb het vaker gezien in andere bakken) hun laatste jaartjes boven de bodem, in de beschutting hangen?

461126_0_82_image.jpg

na lang niets van mij te laten horen, wilde ik toch nog wat plaatsen. mijn bakje van 80 liter heb ik nl anders ingericht, en er zitten nieuwe bewoners in...
996668udomritthiruj_0_82_totaal.jpg

219541udomritthiruj_0_82_sfeerplaatje.jpg

in mijn vorige bericht zei ik dat mijn oude goerami dame vaak achterin de bak hing, dit is met de nieuwe inrichting omgeslagen naar een actieve vis die zich meer laat zien!
266275udomritthiruj_0_82_trichopodus_trichopterus__hyphessobrycon_elachys.jpg

263179udomritthiruj_0_82_trichopodus_trichopterus.jpg

de nieuwe bewoners is een schooltje hyphessobrycon elachys geworden. voor de mensen die daar nog niet van hebben gehoord, een vrij kleurloze tetra die maximaal 2-3cm lang wordt, en erg levendig is. imo perfect voor bij mijn schooltje sherrybarbeeltjes...
275259udomritthiruj_0_82_hyphessobrycon_elachys.jpg

het totaalbestand is nu:
1 c. paleatus
1 c. metae
1 c. concolor
2 c. panda
1 c. venezualanus
1 c. aeneus
1 b. almorhae (is nog jong...)
6 h. elachys
1 h. pulchripinnis (overgebleven van een groter schooltje)
1 t. trichopterus (komt uit dezelfde bak als de citroentetra, is oud, en mag haar oude dag hier uitzitten)
6 p. titteya
1 b. kweichowensis
X l. stagnalis
de andere dieren wilden ook nog op de foto dus...
289281udomritthiruj_0_82_puntius_titteya.jpg

563677udomritthiruj_0_82_puntius_titteya_2.jpg

751191udomritthiruj_0_82_corydoras_concolor.jpg

soms gaan de lymnea stagnalis op hun kop langs het wateroppervlak af. dit vond ik als kind altijd fascinerend om te zien, dus hier heb ik ook een foto van gemaakt.
121167udomritthiruj_0_82_lymnea_stagnalis.jpg

en onze botia almorhae die het in toom moet houden groeit goed, en heeft betrekking in deze steen met gat. voor de oplettende kijker zie je een van zijn slachtoffer voor zijn 'cave' liggen. (wel moet ik zeggen dat de almorhae een stuk slechter aan slakken eet dan mijn striata's, of clowntjes deden, deelt iemand deze ervaring ook?)
928395udomritthiruj_0_82_botia_almorhae.jpg

ik heb nog twee foto's van mijn inmiddels helaas overleden chromobotia macracanthus. deze dieren waren (zoals na overlijden, opmeten bleek) 14 & 22cm groot.
191431udomritthiruj_0_82_chromobotia_macracanthus_2.jpg

457942udomritthiruj_0_82_chromobotia_macracanthus.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan