na lang niets van mij te laten horen, wilde ik toch nog wat plaatsen. mijn bakje van 80 liter heb ik nl anders ingericht, en er zitten nieuwe bewoners in...
in mijn vorige bericht zei ik dat mijn oude goerami dame vaak achterin de bak hing, dit is met de nieuwe inrichting omgeslagen naar een actieve vis die zich meer laat zien!
de nieuwe bewoners is een schooltje hyphessobrycon elachys geworden. voor de mensen die daar nog niet van hebben gehoord, een vrij kleurloze tetra die maximaal 2-3cm lang wordt, en erg levendig is. imo perfect voor bij mijn schooltje sherrybarbeeltjes...
het totaalbestand is nu:
1 c. paleatus
1 c. metae
1 c. concolor
2 c. panda
1 c. venezualanus
1 c. aeneus
1 b. almorhae (is nog jong...)
6 h. elachys
1 h. pulchripinnis (overgebleven van een groter schooltje)
1 t. trichopterus (komt uit dezelfde bak als de citroentetra, is oud, en mag haar oude dag hier uitzitten)
6 p. titteya
1 b. kweichowensis
X l. stagnalis
de andere dieren wilden ook nog op de foto dus...
soms gaan de lymnea stagnalis op hun kop langs het wateroppervlak af. dit vond ik als kind altijd fascinerend om te zien, dus hier heb ik ook een foto van gemaakt.
en onze botia almorhae die het in toom moet houden groeit goed, en heeft betrekking in deze steen met gat. voor de oplettende kijker zie je een van zijn slachtoffer voor zijn 'cave' liggen. (wel moet ik zeggen dat de almorhae een stuk slechter aan slakken eet dan mijn striata's, of clowntjes deden, deelt iemand deze ervaring ook?)