Wat is er nieuw

Uitslag bij Kardinaaltetra

• Onderwerp starter Onderwerp starter Waterfish
  • Startdatum Startdatum
W

Waterfish

Guest
323678waterfish_0_82_tetra.jpg

Hallo,

Mijn bak draait nu ca. 5 weken. Sinds 2 dagen heeft 1 kardinaaltetra witte uitslag. Ik heb o.a. 11 kardinaaltetras, maar slechts 1 hiervan heeft deze uitslag. Alle andere vissen hebben hier geen last van.

De tetra met uitslag gedraagt zich verder normaal dus afgezien van de uitslag merk je er niets aan. Bij de bovenste vin zit een soort halfrond streepje kleur wit met rode rand aan buitenkant. Verder zit op de rechterkant van de buik in het midden een rechtopstaand wit streepje.

Wie weet wat dit kan zijn? Hoop niet dat de andere vissen er ook last van krijgen.

Nee ziet er echt niet zo uit

Heb er nog niet heel veel verstand van, maar kan dit geen witte stip zijn?

Dit is geen Witte Stip, maar lijkt op schimmel. Slecht te zien op de foto overigens.
Kardinalen een beetje warm houden !!!

Ben bij de aquariumwinkel geweest het is een soort worm. Het is een dunne draderige witte worm vlak onder de huid. Mij werd geadviseerd om deze vis er uit te halen en uit zijn leiden te verlossen, omdat maar 1vis is die hier last van heeft,gaf de man aan dat medicijnen dan meer kwaad dan goed kunnen doen. wat denkt u hiervan?

Nou, aangezien ik dus ook bij 1 kardinaal wormen zag en deze uitgevangen had, ( ook witte uitsteeksels ) kwam de volgende kardinaal met de zelfde verschijnselen.
Je weet niet of deze wormen al eitjes gelegd hebben, en zo te zien zijn het een soort van ankerwormen.
Zeer hardnekkig deze te verwijderen, maar neem van mijn ervaring aan als er 1 met wormen is, zijn er waarschijnlijk meerderen.
Ook al zie je ze nu niet, voor je het weet heb je een plaag.
Dus ik zou gaan behandelen met dactycid, gedurende 3 weken achter elkaar, ook al zegt de beschrijving na de eerste kuur 2 weken wachten, en dan pas de tweede kuur erin doen.
Ik zou zelf het risico nooit meer nemen om niet direct te behandelen, daar heb ik echt van geleerd.
Ankerwormen gaan echt dood van dactycid, maar omdat ze hard zijn en verankerd zitten in de huid, duurt het even voor ze weg zijn, dus niet denken dat het niet aanslaat omdat je ze nog een poosje blijft zien.
Dus echt gaan behandelen hoor, anders heb je voor je het weet een plaag, en je hoeft het visje dan niet dood te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan