Wat is er nieuw

Ver lichting, welke kleur waar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter zeeduivel
  • Startdatum Startdatum
Z

zeeduivel

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb boven mijn groote aquarium een licht balk hangen met 2 t5 lampen er in. een nature en een daylight. De daylight zit achter in en de nature aan de voor kant.

mijn vraag is maakt het uit hoe de kleuren zitten? Welke voor en welke achter.

De reden van mijn vraag is ik heb een paar planten achter in staan die hiet niet helemaal goed willen doen. Zo wordt een rotala rotundifolia niet rood. En een een vallisneria gigantia blijft klein. maar zet ik nou de vallisneria gigantia naar de voor kant onder de nature dan schiet hij op eens de lucht in.
Dus wat is dan het probleem.

En wat gebeurt er als ik de lampen omwissel met de voorgrond plantje? Gaan die dan nog wel groeien?

Alvast bedankt.

Zeker moeilijkere planten zullen het beter doen met de nature. Dus is het in principe beter dat de nature achterin zit. De Day is eigenlijk totaal geen goeie plantenlamp. Nature is dan weer de perfecte plantenlamp 🙂

Goed geredeneerd dus 🙂

btw, Gelukkige verjaardag 🙂
Ook vliegtuig/airshow liefhebber?

Dankje.

Van de kleuren van mijn verlichting wist ik eigelijk wel hoe het zit. En ik had hem eigelijk zo gedaan omdat ik wat krassen in de ruit hem en ze zo wat minder zag. Ik dacht eerst dat het niet zoveel uit zou maken om dat je lamp toch 360 graden licht geeft. waar ik eigelijk nog mee zit wat er dan gebeurt met de voorgrond planten als ik hem omwisel. Gaan die dan nog wel goed groeien? Alhoewel ze wel meer licht gaan krijgen als de daylight er boven hangt. Wat me nu ook kwa groei wel een beetje tegen valt bij de laag blijvers.

Ik doe veel aan flight simulator. Fsx.

En vind het leuk om af en toe eens vliegtuigjes te kijken. Ben 1x op volkel geweest met de land macht dagen.
En ben een keer op schiphol geweest bij de polderbaan. Ben daar toen bijna een dag geweest. Ga dat zeker nog een keer doen. Maardenk dit jaar niet meer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan