Wat is er nieuw

verlichting doet het ineens niet meer

MsFelix

Well-known member
Lid geworden
4 november 2009
Ik heb een vraagje.
Heb een originele lichtbak van juwel met originele lampen. Vorig jaar gekocht omdat de andere lichtbak ook al raar begon te doen.
Heb hem echter pas een maand of 10 in gebruik genomen.
Nu sinds een dag of twee doet ie ook al weer raar of eigenlijk doet hij het nu helemaal niet.
Hij zit normaal gesproken in een stekkerdoos net tijdklok erop.
Dacht eerst dat het aan de tijdklok lag, daarna dacht ik misschien de stekkerdoos. Na wat testen met andere apparatuur die ik nog had liggen, bleek het niet daaraan te liggen.
Het is de lichtbak zelf.
Ik knip hem aan en ��n seconde lijkt hij aan te gaan. Daarna valt hij uit en blijft uit.

Wat denken jullie waar dit aan kan liggen? Als de lampen vervangen moeten worden, dan gaan die toch per stuk raar doen en niet op deze manier?
Tips trucs zijn meer dan welkom. Heb geen zin om w��r een lichtbak � 75 euro te moeten kopen...

Maar dan heb je nog garantie toch?? Is binnen het jaar dacht ik dus.
Ik vermoedt zelf de starter maar ik heb er niet veel verstand verder van hoor. Als ze wel knipperen maar niet echt aangaan is het vaak iets bij de starter.
Als hij echt even 1 seconde brandt dan weet ik het ook niet.
Ik had ook eens een Juwel kap en die flikkerde alleen maar zonder echt op te starten dus. Viel wel onder de garantie toen ik naar de winkel ging.

Misschien is er 1 van de tl-buizen stuk? Volgens mij gaan ze dan allebei niet meer aan.
En heb je misschien nog garantie?

Al na 10 maanden kapot dan terug naar de winkel. Je hebt recht op een deugdelijk produkt bij aankoop en mag als koper verwachten dat een juwellichtkap langer blijft werken...dus gewoon je recht op garantie opeisen en niet zelf gaan klungelen, want dan verlies je dat recht.

T8 of T5? van de 80 cm?

Lamp kan ook defect zijn,he.

Kan natuurlijk Bertus, maar al na 10 maanden?

Ik zou er mee teruggaan naar de winkel. Bekijken ze daar wel of een lamp stuk is of de kap.

Uiteraard.kan dat.
Ze mag kiezen.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had ze al eerder gelezen maar nog geen tijd gehad om te beantwoorden.

Vandaag contact gehad met de winkel, Aquaria Veldhuis. MOet zeggen, uitstekende service.
Werd absoluut niet moeilijk over gedaan, er werd meteen gezegd dat ik hem kan opsturen en een nieuwe krijg.
Bij het doorvragen leek het de verkoper echter toch dat het aan de lampen ligt.
Ik heb 2 jaar garantie op de lichtkap zelf bij hen, maar dus niet op de lampen. Logisch....
Advies was dus om eerst de lampen te vervangen.
Gedaan, lampen van Philips erin gedaan, de 830 en 840.
En ja hoor, doet het weer.

Dacht echt dat het dan per lamp stuk zou gaan maar niet dus...
Nouja thnx allemaal...

Fijn!
Opgelost dus.
Bertus had het dus correct 😉

Dacht echt dat het dan per lamp stuk zou gaan maar niet dus...

DAt is het ook.
1 lamp defect,allebei uit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan