Bijzonderheden? De 700mA/36Vdc is voor mij nieuw. Er gaat een 230V snoer de multilux lamp in. De multilux lamp is 230Vac. Dat was de informatie waarmee ik mijn eerste bericht schreef.1, de lichtkappen zijn niet vloeistof dicht
2, als jij fik weet te krijgen met 700mA/36vdc max heb je best wat bijzonderheden...
De aquariumlampen kunnen erg warm worden, vooral ook in de zomer. En de lamp staat de hele dag te branden. Mensen zouden voor het dimbaar maken van zo'n multilux lamp materialen kunnen gebruiken die minder geschikt zijn voor de warmteontwikkeling in de lamp, zoals lijmen, ductape, kit, of goedkoop installatiemateriaal, etc. Dit is een aandachtspunt om over na te denken. Verder heb je ook nog te maken met de verdamping van het aquariumwater wat condens veroorzaakt onder de lichtbak, of zelfs in de lichtbak als deze niet (meer) waterdicht is.
En dan doelde ik in mijn eerste bericht ook nog op elektrocutie gevaar met het aquariumwater. Maar dat lijkt mij logisch om daar over na te denken toch?
De Chihiros Universal GRB is wel waterdicht (IP67).
Maar goed. Op dit forum zullen er vast een aantal heel handig zijn. Die weten het wel precies. Maar ik zou mij er niet aan wagen. Ik dacht, laat ik dat schrijven in mijn eerste bericht op dit topic. Dat is toch geen probleem? 😉😅