Wat is er nieuw

Verlichting voor rio 125 (zuid Amerika biotoop)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raymond verhoek
  • Startdatum Startdatum
R

Raymond verhoek

Guest
Ik wil me rio 125 gaan veraderen naar een zuid amerika biotoop maar welke verlichting moet daar nu in want heb nu een felle maar wil een natuurlijke kleur. heb de nieuwe versie van de rio met de dunne lampen.

Gewoon wat verduisteren door middel van bijvoorbeeld omgekeerde reflectoren, drijfplanten, donker water etc.

De lampen die er nu in zitten zijn super fel met drijfplanten heb ik al geprobeerd en dat werk niet echt dus ik heb echt nieuwe lampen nodig.

Juwel nature is 4100K warm wit

Raymond verhoek zei:
De lampen die er nu in zitten zijn super fel met drijfplanten heb ik al geprobeerd en dat werk niet echt dus ik heb echt nieuwe lampen nodig.
Nieuwe lampen zullen van hetzelfde wattage zijn en dus evenveel licht geven.

Jammer dat je niet lijkt open te staan voor de prima opties die Prullenbak noemt. Daar kom je in een Z-A biotoop namelijk voor minder geld net zo goed meer weg. Lampen veranderen kan altijd nog.

~ Ivo

meksjoef zei:
PVC pijp om ��n van de lampen doen zal ook schelen.
Of een aantal stukjes van een cm of 10, om ook wat met de lichtinval te kunnen spelen en bv. schaduwen te creeren 🙂

~ Ivo

Dat is een goede van de pvc pijp maar smelt dat niet door de warmte

Nee hoor, is geen enkel probleem grijze pvc!

Net grijs pvc gekocht en om de lampen heen gedaan maar hoe krijg je dan dat gele water ( amazone kleur) ik dacht zelf aan amandelboomschors en aan amandelboom blad en natuurlijk veel kienhout of zijn er nog andere manieren.

Je kunt ook over turf gaan filteren om het water bruin te krijgen. Dit zorgde er bij mij in de tijd in ieder geval voor dat het water een mooi theekleurtje kreeg. Ook had ik toen elzenproppen en gedroogde eikenbladeren in het aquarium. Let wel op dat je alles geleidelijk doet en niet alles ineens anders veranderen je waterwaardes ineens teveel en vinden de vissen niet leuk. Of er moeten nog geen vissen inzitten dan is het niet zo erg.

Kienhout geeft in het begin inderdaad wel looizuren af die het water bruiner maken maar dit word door het verversen steeds minder dus met alleen hout ga je het niet redden denk ik 🙂

Hoop dat je er wat aan hebt 🙂

Groetjes!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan