Wat is er nieuw

Vinrot? en Witte ogen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter 4444
  • Startdatum Startdatum
4

4444

Guest
Hallo,Alsjeblieft kan iemand me TIPS geven! of ADVIES!
Mijn bak draait nu bijna een jaar ( 80 cm )
Het ging eigenlijk heel goed totdat ik besloot nieuwe vissen en planten te kopen, dit doe ik wel vaker, vaak gaan er door veranderingen enkele dood of de nieuwe vissen vrij snel dit is iedere keer bij dezelfde aquarium speciaal zaak helaas,
De laatste keer toen ik volgens de medewerker 'gezonde' vissen heb gekocht ging het flink mis. De vissen hadden/kregen witte vlekken, mijn andere vissen werden ook besmet, witte ogen soort van bolle waas over het oog, wegrottende vinnen of zomaar uit het niets dood. Ik zette de volgens mij zieke vissen apart (5guppen) waarvan er 3 opknapte en 2 dood gingen. Verder waren er al veel dood en nu heb ik van de 25 vissen misschien nog een tiental over..
Guppys,Platys en wat molly's

Ik had het water veel ververst in de periode van sterfte die zich nu weer herhaalt met dezelfde symptomen.

Ik heb ook al Esha en een ander middel gebruikt exit geloof ik.
Ik doe eigenlijk niets aan de filter alleen de watten vervangen als ik denk dat dit nodig is.

Wat kan ik nog doen ik zit eraan te denken om te kijken wat er nu gebeurt aangezien ik alle mogelijkheden heb gehad in de afgelopen tijd.
Ook mijn oudere vissen zijn langzaam aan het uitsterven.
Is het slim om het gewoon even te laten zoals het is en de eventueel overlevende vissen die niet ziek zijn en uiteindelijk overblijven even eruit te halen,
De hele bak leeg te maken, stenen spoelen, planten wassen en de filter even goed uitspoelen en geheel nieuw water erin doen, en hier mijn nieuwe generatie in te zetten, ik heb gelukkig veel baby guppies, en platy's in een andere bak die het wel super doet alleen is dit een kleine bak.

Wat is slim? Ik weet het niet meer..

Als je al vaker nieuwe vissen koopt "omdat er door veranderingen enkele dood gaan", vraag ik me af wat je van ons verlangt.

1 Dat is niet normaal
2 Koop geen vissen bij een zaak die onbetrouwbaar (b)lijkt.
3 Kwak niet allerlei medicijnen in de bak als je niet weet wat er aan de hand is.
4 In veel gevallen heeft ��n en ander te maken met waterkwaliteit / vervuiling van je eigen bak.
5 Lees je eens in over de (stikstof)kringloop in een aquarium. Dan lees je namelijk dat je nooit
dat moet doen wat je voorstelt en wellicht de problemen juist veroorzaakt (reinigen filter).

Start eerst eens met het dagelijkse waterverversingen, blijf (altijd) zoveel mogelijk van het filter af, voer spaarzaam en zorg dat de bak niet overbevolkt raakt.

Ik denk dat je binnen de kortste keren verbetering gaat zien.

En leeeeezennnnnn !!!!!

Groet,
Aad

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan