Wat is er nieuw

VisionRoij's fotoalbum (SF Aqua Expert 70)

• Onderwerp starter Onderwerp starter VisionRoij
  • Startdatum Startdatum
V

VisionRoij

Guest
Vanavond eindelijk wat tijd gevonden om een aantal foto's te uploaden 🙂

Een kleine sneak peak in mijn eerste stappen van de aquariumhobby.

Ik begon met een Superfish Aqua 30 Tropical kit.
Hier had ik een boeddha beeldje instaan, een bosje waterpest en een Alternanthea Rosanervig. Ik ben begonnen met 4 guppy's en 3 corydora's panda.

visionroijbegin.jpg

Av1X2jAbslB0kLJJT5utz-IfBW1M2ugp.jpeg

De alternanthea had het niet naar zijn zin in mijn bak, dus heb ik de planten vervangen voor een Anubias Barteri, Cabomba, Staurogyne en Vallisneria.

s6fZ2yQ.jpg

Al vrij snel wist ik dat ik dit heel erg leuk vond, en wilde ik mijn visbestand wat uit gaan breiden. Maar dit wilde ik niet in de 30 liter bak doen.
Dus na een paar weken ben ik overgegaan naar de Superfish Aqua Expert 70.
Dit formaat is perfect geschikt voor mijn locatie (ik heb hem namelijk op kantoor staan).

Dit begon met dezelfde inboedel als in de kleinere 30 liter tank.

visionroijnieuwbegin.jpg

Dat was natuurlijk veel te leeg, dus beetje bij beetje moest er wat bijgevuld worden.

visionroijnieuwbegin2.jpg

Uiteindelijk heeft de boeddha plaatsgemaakt voor beeldjes waar de vissen en garnalen ook degelijk iets aan hebben, zoals de cichliden grot (die overigens bezet word door mijn garnalen), garnalenpiramide en een boomstam met openingen.

Op dit moment staat de bak er zo bij.

visionroijtotaal21072016.jpg

Wat er nu allemaal inzit :

- 5 Guppy's (mannetjes) in verschillende kleuren
- 10 Kardinaal tetra's
- 5 Corydora's panda
- 2 (Koppeltje) Mikrogeophagus Ramirez Electric Blue (Antennebaarsjes)
- 3 Caridina Multidentata garnalen
- 4 XXL Caridina Multidentata garnalen

De planten die erin staan zijn :

- 4 bosjes Vallisneria asiatica
- 1 Anubias Barteri Nana
- 1 Alternanthera Rosanervig (Die gaat eruit, overleeft het helaas niet)
- 1 Hygrophila Corymbosa Siamensis
- 1 Sagittaria Subulata (klein gestekt rondom de grot)
(De staurogyne repens die je op de foto nog ziet is er inmiddels ook uit, die had het ook niet zo naar zijn zin).

Een paar leuke detail foto's :

Fotogenieke garnaal.

visionroijgarnaalopplant21072016.jpg

Een garnaal die zijn vel verloren is.

visionroijgarnalenvel.jpg

Mijn koppeltje Mikrogeophagus.

visionroijkoppel21072016.jpg

De keramiek ornamenten die ik gebruikt heb. Grot, piramide en boomstam.

visionroijramirezi21072016.jpg

Etenstijd!

visionroijvoedertijd21072016.jpg

Op het moment ben ik bezig met het project om zonsopkomst, ondergang en nachtlicht te simuleren. Ik heb een RGB led strip van Ledstripkoning gemonteerd in mijn kap.
Er is een TC420 time controller onderweg van DX, dus zodra ik die binnen heb kan ik gaan programmeren.

Hier alvast de foto's van de gemonteerde strip in combinatie met de originele 2 LED balken, en hoe het er in het donker uitziet (op de foto's is het licht feller dan in het echt).

visionroijnachtledaansamen.jpg

visionroijnachtverlichting21072016.jpg

Leuk ingericht. hou je er wel rekening mee dat de Anubia niet met de wortelstok in de bodem mag staan?
Dat kan ik lastig zien namelijk.

jessicapilon zei:
Leuk ingericht. hou je er wel rekening mee dat de Anubia niet met de wortelstok in de bodem mag staan?
Dat kan ik lastig zien namelijk.

Dat was me al eerder verteld hier op het forum inderdaad 🙂 Heb hem netjes losjes op het zand gelegd.

Wat je mss ook met de anubias kunt doen, als er nog een opening in de boomstronk zit, deze er bovenin in plaatsen. Dat je als het ware een boom met planten hebt. Zo ga je ook gelijk iets meer de hoogte in met planten. Bak ziet er al leuk uit iig!

Leuk ingericht!

Ik hou niet van beeldjes, maar op de ��n of andere manier vind ik een boeddha altijd wel iets hebben... 😀 Maar je mag hem geloof ik alleen maar krijgen wil hij geluk brengen of zoiets dacht ik? 😛

Killerfish zei:
Wat je mss ook met de anubias kunt doen, als er nog een opening in de boomstronk zit, deze er bovenin in plaatsen. Dat je als het ware een boom met planten hebt. Zo ga je ook gelijk iets meer de hoogte in met planten. Bak ziet er al leuk uit iig!

Dat is opzich wel een leuke tip!
Misschien word hij dan ook meer gebruikt door de vissen omdat hij dan niet meer "open" is. Nu zie je er alleen af en toe een verdwaalde cory inzitten haha.

Het valt me sowieso op dat mijn 2 antennebaarsjes ook nooit in de grot zitten, daar zitten alleen maar garnalen in.

Sanneke80 zei:
Leuk ingericht!

Ik hou niet van beeldjes, maar op de ��n of andere manier vind ik een boeddha altijd wel iets hebben... 😀 Maar je mag hem geloof ik alleen maar krijgen wil hij geluk brengen of zoiets dacht ik? 😛

Dat klopt inderdaad haha 🙂 Een boeddha brengt geluk als je die van iemand krijgt zeggen ze altijd.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je ze ook gewoon zelf mag kopen als je ze mooi vind.

Bij mij heeft de boeddha helaas plaats moeten maken voor de boomstam.
Ik vond dat toch net iets natuurlijker ogen. De boeddha viel een beetje buiten de boot.

vissen gaan ook niet gauw in een grot zitten, alleen als ze zich eigen bedreigt voelen kunnen ze zich er in schuil gaan houden. hebben ze het naar hun zin dan zullen ze er niet veel inzitten.

PS: of als kweekhol maar das een ander verhaal.

Leuk, doet me denken aan een van mijn eerste bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan