V
VisionRoij
Guest
Vanavond eindelijk wat tijd gevonden om een aantal foto's te uploaden 🙂
Een kleine sneak peak in mijn eerste stappen van de aquariumhobby.
Ik begon met een Superfish Aqua 30 Tropical kit.
Hier had ik een boeddha beeldje instaan, een bosje waterpest en een Alternanthea Rosanervig. Ik ben begonnen met 4 guppy's en 3 corydora's panda.
De alternanthea had het niet naar zijn zin in mijn bak, dus heb ik de planten vervangen voor een Anubias Barteri, Cabomba, Staurogyne en Vallisneria.
Al vrij snel wist ik dat ik dit heel erg leuk vond, en wilde ik mijn visbestand wat uit gaan breiden. Maar dit wilde ik niet in de 30 liter bak doen.
Dus na een paar weken ben ik overgegaan naar de Superfish Aqua Expert 70.
Dit formaat is perfect geschikt voor mijn locatie (ik heb hem namelijk op kantoor staan).
Dit begon met dezelfde inboedel als in de kleinere 30 liter tank.
Dat was natuurlijk veel te leeg, dus beetje bij beetje moest er wat bijgevuld worden.
Uiteindelijk heeft de boeddha plaatsgemaakt voor beeldjes waar de vissen en garnalen ook degelijk iets aan hebben, zoals de cichliden grot (die overigens bezet word door mijn garnalen), garnalenpiramide en een boomstam met openingen.
Op dit moment staat de bak er zo bij.
Wat er nu allemaal inzit :
- 5 Guppy's (mannetjes) in verschillende kleuren
- 10 Kardinaal tetra's
- 5 Corydora's panda
- 2 (Koppeltje) Mikrogeophagus Ramirez Electric Blue (Antennebaarsjes)
- 3 Caridina Multidentata garnalen
- 4 XXL Caridina Multidentata garnalen
De planten die erin staan zijn :
- 4 bosjes Vallisneria asiatica
- 1 Anubias Barteri Nana
- 1 Alternanthera Rosanervig (Die gaat eruit, overleeft het helaas niet)
- 1 Hygrophila Corymbosa Siamensis
- 1 Sagittaria Subulata (klein gestekt rondom de grot)
(De staurogyne repens die je op de foto nog ziet is er inmiddels ook uit, die had het ook niet zo naar zijn zin).
Een paar leuke detail foto's :
Fotogenieke garnaal.
Een garnaal die zijn vel verloren is.
Mijn koppeltje Mikrogeophagus.
De keramiek ornamenten die ik gebruikt heb. Grot, piramide en boomstam.
Etenstijd!
Op het moment ben ik bezig met het project om zonsopkomst, ondergang en nachtlicht te simuleren. Ik heb een RGB led strip van Ledstripkoning gemonteerd in mijn kap.
Er is een TC420 time controller onderweg van DX, dus zodra ik die binnen heb kan ik gaan programmeren.
Hier alvast de foto's van de gemonteerde strip in combinatie met de originele 2 LED balken, en hoe het er in het donker uitziet (op de foto's is het licht feller dan in het echt).
Een kleine sneak peak in mijn eerste stappen van de aquariumhobby.
Ik begon met een Superfish Aqua 30 Tropical kit.
Hier had ik een boeddha beeldje instaan, een bosje waterpest en een Alternanthea Rosanervig. Ik ben begonnen met 4 guppy's en 3 corydora's panda.
De alternanthea had het niet naar zijn zin in mijn bak, dus heb ik de planten vervangen voor een Anubias Barteri, Cabomba, Staurogyne en Vallisneria.
Al vrij snel wist ik dat ik dit heel erg leuk vond, en wilde ik mijn visbestand wat uit gaan breiden. Maar dit wilde ik niet in de 30 liter bak doen.
Dus na een paar weken ben ik overgegaan naar de Superfish Aqua Expert 70.
Dit formaat is perfect geschikt voor mijn locatie (ik heb hem namelijk op kantoor staan).
Dit begon met dezelfde inboedel als in de kleinere 30 liter tank.
Dat was natuurlijk veel te leeg, dus beetje bij beetje moest er wat bijgevuld worden.
Uiteindelijk heeft de boeddha plaatsgemaakt voor beeldjes waar de vissen en garnalen ook degelijk iets aan hebben, zoals de cichliden grot (die overigens bezet word door mijn garnalen), garnalenpiramide en een boomstam met openingen.
Op dit moment staat de bak er zo bij.
Wat er nu allemaal inzit :
- 5 Guppy's (mannetjes) in verschillende kleuren
- 10 Kardinaal tetra's
- 5 Corydora's panda
- 2 (Koppeltje) Mikrogeophagus Ramirez Electric Blue (Antennebaarsjes)
- 3 Caridina Multidentata garnalen
- 4 XXL Caridina Multidentata garnalen
De planten die erin staan zijn :
- 4 bosjes Vallisneria asiatica
- 1 Anubias Barteri Nana
- 1 Alternanthera Rosanervig (Die gaat eruit, overleeft het helaas niet)
- 1 Hygrophila Corymbosa Siamensis
- 1 Sagittaria Subulata (klein gestekt rondom de grot)
(De staurogyne repens die je op de foto nog ziet is er inmiddels ook uit, die had het ook niet zo naar zijn zin).
Een paar leuke detail foto's :
Fotogenieke garnaal.
Een garnaal die zijn vel verloren is.
Mijn koppeltje Mikrogeophagus.
De keramiek ornamenten die ik gebruikt heb. Grot, piramide en boomstam.
Etenstijd!
Op het moment ben ik bezig met het project om zonsopkomst, ondergang en nachtlicht te simuleren. Ik heb een RGB led strip van Ledstripkoning gemonteerd in mijn kap.
Er is een TC420 time controller onderweg van DX, dus zodra ik die binnen heb kan ik gaan programmeren.
Hier alvast de foto's van de gemonteerde strip in combinatie met de originele 2 LED balken, en hoe het er in het donker uitziet (op de foto's is het licht feller dan in het echt).