Wat is er nieuw

Vissen ziek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter attiq
  • Startdatum Startdatum
A

attiq

Guest
Beste mensen,

Sinds een paar dagen zwemmen mijn goudvissen heel weinig. Ze blijven de meeste tijd een soort van liggen op de grond. Ik heb het water meerdere keren deels verschoond. Ik weet niet wat ik moet doen....
Een paar weken geleden had ik 1 van mijn vissen wel in een aparte bak behandeld met Esha, wat volgensmij goed geholpen had (zo leek het in het begin), alleen nu heeft hij een soort schilferige huid en en rood/paarse vinnen. Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
aOh48AW9cJfTsdGzLKOSvijLgI4LAbmFzrHd9MEEWK-NHc526RWWkRzbcoxwsipZgLcu=s151

Met vriendelijke groet,

Attiq

Hallo Attiq,dat is balen maar kan je wat meer vertellen over de bak waar ze zwemmen en het filter bv?

hmmm....... er zitten ook 2 kreeften in de bak, hij is 70L ongeveer en wat precies over het filter? Normaal zwemmen ze vrij veel en zijn ze best actief maar nu blijven ze heel dicht bij de grond.

Of het filter genoeg capaciteit heeft voor de bak bedoel ik maar lees net een oud topic van je en is al aangegeven het hoe en wat ivm goudvissen dus vrees dat je nu het resultaat merkt van goudvissen die niet goed gehuisvest zitten......

Maar daar alleen kan het toch niet door komen....? Aangezien ze al veel langer in deze bak zitten en dit nu pas gebeurt.

Ik weet natuurlijk niet voor 100% zeker dat dit het geval bij je is maar goudvissen vergroeien beetje bij beetje als ze niet genoeg ruimte hebben waardoor de boel inwendig elkaar in de verdrukking kan brengen.
Zo kan het zijn dat vissen die al jaren gewoon rondzwemmen en het goed te lijken doen in een kleine bak ineens problemen krijgen met hun zwemblaas of andere dingen.

Maar nu is het iets aan de huid, vooral bij een van de goudvissen, kan dit inderdaad komen door de bak? De ander heeft eigenlijk nooit wat.

Nogmaals ik weet het ook niet precies maar goudvissen in een bak van ongeveer 70 liter en ook nog 2 kreeften is iig foute boel dus de kans is groot dat het daardoor komt en kan ik je niet blij maken met een berichtje dat alles morgen weer in orde is helaas...

ok, maar alsnog bedankt.

Geen dank,succes en misschien dat andere je beter kunnen helpen.

Stuur eens een foto van je bak,met zo,n plaatje ,daar doen we niets mee.

En welk filter heb je.
Hoe vaak maak je die beetje schoon.

Je kunt wel water verversen,maar het filter is de motor van je bak.
Als die niet goed is.....

Hallo,

Jammer genoeg was ik te laat, ik zou willen dat ik eerder meer informatie had gevraagd en vanaf het al beter ge�nformeerd zou zijn geweest...
��n goudvis is net overleden 🙁 ....
Ik heb zo snel mogelijk de ander in een andere bak gezet. Ik heb nu 2 kreeften en 1 goudvis die ik niet meer samen in ��n bak durf te zetten. Weet iemand wat ik kan doen?

Een vijver zoeken voor de goudvissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan