Wat is er nieuw

Vloeibaar voeding voor zieke vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rick777
  • Startdatum Startdatum
R

Rick777

Guest
Hallo

ik vroeg mij af, bestaat er vloeibaar voeding die je in een quarantaine bak kan doen als een vis ziek is en geen gewoon voeding wil nemen?

mijn ervaring is dat vissen die ziek zijn en appart zitten meestal ook niet eten. Wat het genezingsproces niet bevorderd. Als je iets in het water zou kunnen doen die voedzaam is dan is dat toch een pluspunt toch? Maar ik kan er zo precies niet veel over vinden buiten luiquifry maar dat is voor baby visjes.

Hallo

ik vroeg mij af, bestaat er vloeibaar voeding die je in een quarantaine bak kan doen als een vis ziek is en geen gewoon voeding wil nemen?

mijn ervaring is dat vissen die ziek zijn en appart zitten meestal ook niet eten. Wat het genezingsproces niet bevorderd. Als je iets in het water zou kunnen doen die voedzaam is dan is dat toch een pluspunt toch? Maar ik kan er zo precies niet veel over vinden buiten luiquifry maar dat is voor baby visjes.

Lijkt me geen goed idee. De vis krijgt dan alsnog haast niets binnen (want erg verdund) en het water zou er erg door vervuild raken.

Ze eten uit stress toch niets in de Q bak.

Maar ik kan er zo precies niet veel over vinden buiten luiquifry maar dat is voor baby visjes.
Als ik het zo lees is Liquifry nog steeds vaste voeding, maar dan heel klein van formaat en in natte vorm aangeboden i.p.v. droog. Dus babyvissen ademen het spul niet in maar eten gewoon de kleine deeltjes. 🙂

Zoiets zal niet voor grotere vissen bestaan denk ik. Als een vis niet eet, houdt het een keer op. Gelukkig kunnen vissen lang zonder eten en zal een weekje niet eten geen ramp zijn voor wat betreft hun herstel van ziekte. De vraag blijft dan simpelweg: is de ziekte snel genoeg over om de vis het eten weer mogelijk te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan