Wat is er nieuw

wat is dit, huis loos slak of worm

Louis2504

Member
Lid geworden
10 juli 2022
Leeftijd
61
Dit is een heel raar ding, wie weet wat dit is en of het schadelijk is, weet ook niet hoe hij terecht is gekomen in mijn bak

Bijlagen

• Screenshot_20220710-114523_Gallery.jpg
    Screenshot_20220710-114523_Gallery.jpg
    72.8 KB · Weergaven: 151
  • 20220709_140323.jpg
    20220709_140323.jpg
    177 KB · Weergaven: 153
Ik zou het zelf in elk geval eruit halen want ik herken het niet.

Bedankt Jessica, met het eruit halen heeft ze de eitjes losgelaten, en door de bak gedwarreld.
ik heb er 2 totaal verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Jawel, Ik weet wat het is, maar weet niet of er in het Nederlands een naam voor is.
Een soort bloedzuiger in ieder geval, die slakken leeg zuigt.

Bedankt Tig, dat verklaard waarom ik geen helena meer zie, is er iets tegen te doen

Dat zou kunnen. Ik meen eens gelezen te hebben dat ze zelfs grote slakken aanvallen.
Heb er zelf meerdere malen in mijn bak gezien, nadat ik water gewisselt heb, daarom weet ik dat.

Kan ik hier iets tegen doen

Nee, niet dat ik weet.
Je kan ze eruit halen als je er ziet en invitroplanten in zetten maar een medicament zoals flubenol, zoals tegen planaria helpt niet.
En ook de vissen lusten ze niet.

Ik heb nog nooit zoiets gezien en zo te zien vermenigvuldigen die rap.

Ja dat zijn er heel wat. Hoe groot kan zo n beest worden eigenlijk?

Tot 3cm ongeveer.

Dat kan wel kloppen, als ze beginnen te kruipen worden ze aardig lang

Zullen waarschijnlijk vanzelf afsterven als al je slakken dood zijn. Er vanuitgaande dat je populatie niet zo groot is dat hij in stand blijft.

Als je slakken hebt die je niet kwijt wil moet je die direct in quarantaine plaatsen in een bak van enkel glas en geen zand of grind of planten. Dat houdt makkelijk in de gaten.

Ik zal even rondneuzen om te zien over welke soort het precies gaat. Dat helpt met et bedenken van een plan van aanpak.

Bedankt hiervoor, ik zal hetgene wat ik nog zie eruit halen, en dat er nog wat helena mogen zijn, normaal zie ik ze elke dag wel nu niets meet

Bedankt Tig, ik zal eens kijken of ik hier verder mee kom

Alles wat ik heb kunnen zien, is dat het een slakkeneter is, zoals al eerder vermeld, kan ik ze laten zitten, of toch zoveel mogelijk eruit halen,

Nou ik had het wel geweten want zulke vieze dingen wil ik niet in mn bak ongeacht wat ze eten.

Als je wist wat er nog zo allemaal in je bak zwemt, zou je nooit meer je handen er durven in te steken :br:
Heb wel gelesen dat de vissen die beesten niet eten maar ik heb toen wel gezien dat een maanvis er toen eentje heeft opgegeten.

Ja Tig ik weet ervan want in de zeewaterbak heb ik af en toe een Fireworm en die kun je ook beter niet aanraken en die rakkers zitten in en onder de stenen verscholen.

Ik wil hierbij iedereen bedanken, ik ga kjjken of ik er wat aan kan doen, ze gaan een keer dood, desnoods door even een handje te helpen

Hoi allemaal, ben nieuw hier. Glossiphonia klopt, Tig, heteroclita zou kunnen... Vermoedelijk de zesogige clepsine. Er bestaat ook nog een tweeogige. Niet alleen de eitjes hangen onder het ouderdier, maar ook de jongen, tot die een mm of 3-4 zijn. Leven van slakken en wormen en zijn niet gevaarlijk. Leuke beestjes, eigenlijk wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan