Wat is er nieuw

wat is er aan de hand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fayeeetje
  • Startdatum Startdatum
F

Fayeeetje

Guest
Hallo,

Mijn aquarium heeft 54liter inhoud.
Met een thermostaat.
Een filter wat filtert door 3 dingen
En een extra luchtpomp

Er zitten 2 black molly's
3 guppies
5 kleine neon tetra's
En 2 Siamese algeneters in
Genoeg planten met voedingsbodem.

Het aquarium draait al een tijdje en alles gaat goed alle waardes zijn netjes gebleven.
Vanmiddag 2 siamese algenetertjes toegevoegd deze op de juiste manier laten wennen aan het water/ andere vissen.

Nu kom ik net thuis van een avondje weg zijn geweest en ineens liggen 2 guppies op de bodem en mijn neons

Meteen het water getest met als uitkomst;
PH 6,8
Gh 8
Kh 6
No2 = 0mg/l
No3 = 10mg/l getest met strip dus precieze waarden weet ik niet

De vissen die zich raar gedragen meteen in mijn andere bak geplaatst en ze waren meteen normaal.

Bij aanschaf vorige vissen geen problemen gehad.
Wat kan ik nu doen zodat de vissen in hun eigen bak kunnen?

P.s heb 10% water vervangen

Als eerste denk ik aan meer water verversen..
iets van 50%.

Dan opnieuw proberen...

Water verversen zou ik ook doen, minstens 50%! Direct....

Andere vraag, eigenlijk wil ik niet moeilijk doen omdat het er op zo korte tijd nog niets mee te maken heeft, maar je hebt er siamese algeneters ingezet in 54l? Welke?
Ze worden veel te groot. Is het mogelijk ze terug te geven?

Heb een viertal weken geleden siamese algeneters (albino) van mijn geburen gekregen, die ze voor 10l 😱 (die beesten worden 25cm en later agressiv en wil ze eigenlijk niet met mijn zuidamerikaans bestand)

Heb je het water dat in het zakje zat in je aquarium gedaan?

Hallo,

Ik heb meer water ververst.
Ik heb water van het aquarium elke keer in het zakje van de algenetertjes gedaan en vervolgens de gehele inhoud bij het aquarium (water van de algenetertjes wel eerst getest)

Algenetertjes mogen in eem grotere bak wanneer ze te groot worden voor deze bak

Het water is weer ok�, maar mijn vraag is hebben jullie misschien een idee van wat de oorzaak was? Ik introduceer de vissen altijd op deze manier enige wat anders was was de winkel waar ik ze heb gekocht.

Kan best zijn dat er wat in dat water van de winkel zat waar je guppen en neons niet tegen kunnen. Beter zorg je ervoor dat zo min mogelijk water uit winkels in je bak komt. Je hebt geen idee wat erin kan zitten. Om de visjes uit het zakje te halen kan je het zakje boven een emmer in een netje leegkappen. Dan vang je de visjes op en zet je deze in de bak zonder het water.

Welke 'siamese algeneters' heb je? Er zijn verschillende soorten die zo genoemd worden, waarvan 1 soort soortgenoten afmaakt als ze ouder worden. Ze kunnen vergroeien in een te kleine bak. Dat is heel ongezond voor de vis dus koop je beter geen vissen die te groot worden voor je bak. Ze weg doen als ze te groot worden gaat niet op, omdat ze niet de ruimte krijgen om te groeien.

Hallo

Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen maar het is dr Gyrinocheilus aymonieri en dan de groene variant.
Ik weet dat deze in een grote bak thuis horen.
Maar heb ze alvast gekocht omdat dit hele kleine waren 4cm namelijk.
De grote bak 150x50x50 is namelijk in de maak.

Ik ga zeker voortaan het water van de winkel niet meer toevoegen aan mijn aquarium heb zonet de vaste bewoners weer terug geplaatst.

Tot nu toe niks aan de hand dus hopelijk blijft het nu goed gaan

Gaaf hoor, zo'n grote bak. :thumbs:

In een bak van 150 cm. maken aymonieri's elkaar af als ze volwassen zijn. Je kan beter proberen 1 visje te herplaatsen.

Hopelijk krijg je geen sterfgevallen meer.

Hallo,

Ja dat denk ik ook wist niet dat soortgenoten ook agressief werden tegen elkaar ik ga de winkel bellen want heb ze gisteren gekocht.
Hopelijk begrip en anders weet ik ook meteen wat voor winkel het is.

Gelukkig heb ik geen vissen verloren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan