Wat is er nieuw

Wat is er met mijn brooaarbarbeel?

Lid geworden
6 maart 2025
Leeftijd
39
Ik heb brokaarbarbelen. Nu is er 1 die opvalt doordat het lijkt alsof er een soort gelei achtig spul om zijn lijf zit. Wat is dat?

Alvast bedankt voor de comments!! IMG_0868.jpeg

Bijlagen

• IMG_0870.jpeg
    IMG_0870.jpeg
    387.1 KB · Weergaven: 24
Buikwaterzucht?
Daar zijn vele oorzaken voor, en afhankelijk van de oorzaak is soms behandeling mogelijk.

Buikwaterzucht?
Daar zijn vele oorzaken voor, en afhankelijk van de oorzaak is soms behandeling mogelijk.
Toch lijkt het of de vis slank is maar er iets op de vis zit net als bv schimmel.

TS kun je een zijaanzicht maken?

We zien nog geen foto van de zijkant.

Hierbij de foto

Bijlagen

• IMG_0876.png
    IMG_0876.png
    4.3 MB · Weergaven: 16
Ik zie nu geen waas maar echte uitstaande schubben dus ik ga mee in de buikwaterzucht die Elise al eerder benoemde.

Duidelijk waterzucht idd, dat opzwellen komt door een ophoping van vocht. Kan verschillende oorzaken hebben. Kan een bacteriële infectie zijn, maar het kan ook door orgaanfalen komen. Zwemt de vis al langer zo rond en is dit de enige die ziek is?

Afhankelijk van de oorzaak, kan het idd besmettelijk zijn. Behandelen is lastig, maar niet onmogelijk. Ik heb laatst een gup die waterzucht had succesvol behandeld met Trichosal (zie link).

https://www.aquaplantsonline.nl/manaus-trichosal-100-ml-tegen-bacteriosen-en-schim.html

Heb je de mogelijkheid om het beestje apart te zetten met een verwarmingselementje en een zuurstofsteentje? Bijvoorbeeld in een opbergbak of een emmer?

Ja heb hem nu apart. Bedankt voor jullie hulp
Je kunt kijken of het weer goed komt komt maar als hij er nog steeds zo slecht uit ziet zou ik hem uit z`n lijden verlossen. Maar dat is mijn mening.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan