Wat is er nieuw

water verversen aan de hand van dit pompje ?

$

$ҎҼҫأΩӀ₫ҼӀأ∨€Rұ★

Guest
wekelijks het water verversen met emmers en een slang is soms toch wat veel werk volgens mij 😉 heen en weer lopen naar de was bak of badkamer ( woon zelf in een appartement ) zelf heb ik een aquarium van 120 l
heeft er iemand ervaring met dit pompje? of iets gelijks aardig

nuttige link --> EDEN 114 Aqua in/out set

Productbeschrijving​

Q Max – 600 l/h, max 1,3 m, 11 w, 3,5m kabel
De Eden 114 Aqua In-Out Set helpt u het water in uw aquarium te veranderen. De kit bevat de krachtige Eden 114 pomp, een 10 meter lange slang en zuignappen voor montage.

Had onlangs deze nuttige informatie gevonden op het web en klinkt wel ideaal volgens mij om dit te gebruiken

nuttige link --> verversen en onderhouden ( 30 min )

iedere tip is welkom om het gemakkelijker te maken

alvast bedankt 😎

Veel zal af hangen van hoe hoog je het water wil pompen. Dat pompje zal bij een opvoerhoogte van 1 meter al veel minder geven, zeker met een slang er aan van 10 meter.

Veel zal af hangen van hoe hoog je het water wil pompen. Dat pompje zal bij een opvoerhoogte van 1 meter al veel minder geven, zeker met een slang er aan van 10 meter.
ja dat klopt, maar denkt dat het ongeveer 50 cm opvoerhoogte zijn en de kabel zal veel korter zijn, de lengte wordt nog bepaald, het aquarium staat nie zo ver van de keuken ( wasbak)

Ik sluit gewoon een lange tuinslang aan op de kraan in de keuken en dat gaat volgens mij net zo makkelijk.

Ik sluit gewoon een lange tuinslang aan op de kraan in de keuken en dat gaat volgens mij net zo makkelijk.
had daar ook al aan gedacht, zal nog moeten kijken wat het beste voor mij is in een appartement

Mijn 180 liter bak, die netto zo'n 150 liter water zal bevatten, ververs ik gewoon met een emmertje en een gietertje. Gewoonlijk haal ik er 4 emmers van 10 liter uit en vervang het weggehaalde water met een 5 liter gietertje. Kwartier, 20 minuten en dat deel van de klus is geklaard. Voor mij geen reden om e.e.a. te automatiseren.

Ik heb het Eden 114 pompje gekocht voor 18.50 euro en al bijna 2 jaar ingebruik en heb er nog steeds iedere week plezier van . Geen slng erbij want mijn tuinslang past er precies op

Ik heb het Eden 114 pompje gekocht voor 18.50 euro en al bijna 2 jaar ingebruik en heb er nog steeds iedere week plezier van . Geen slng erbij want mijn tuinslang past er precies op
ok bedankt, goed om te laten weten, heb al verschillende dingen tegengekomen zo te zien, blijkbaar is dit handig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan