Dat zou een idee zijn, maar het zit vastgelijmd aan de stenen ^^Je kan het hout er ook uithalen en dan even schoonschrobben.
Dat zal ik doen als de lokale blackout geen effect heeft gehad!Water laten zakken even insmeren met (easy)carbo, 2 minuten in laten trekken en weer vullen
Yes, die is lichtgroen / richting geel. Ook pH drop gemeten, die is 1.2.Gebruik je een dropchecker om te bepalen of je CO2 level op orde is?
Hm ja dat las ik ook maar ik heb zo'n 30 ppm CO2 (dropchecker tegen geel aan en 1.2 pH drop) en die CO2 zweeft zo'n beetje horizontaal door de bak. Circulatie genoeg denk?Kleine plukjes grijzige als is baardalg en dat krijg je in de regel door een co2 tekort of slechte circulatie.
De dc hangt voor de diffuser ten opzichte van de flow, het gas moet een heel rondje maken voor 't daar komt.Ik zou de DropChecker niet zo nabij de CO2 diffusor plaatsen maar verhuizen naar de rechterkant voor een betere meting (minimaal 2 uur vertraging voor juiste kleurverandering)
Een skimmer die 24/7 aan staat geeft een enorm CO2 verlies, eigenlijk dweilen met de (CO2) kraan open.
Klopt. Er zit direct een netsnoer aan de balk. Dus geen optie om daar een dimmer tussen te zetten.Bij de nieuwe Rio zit redelijk wat licht volgens mij en daar moet je wel de hoeveelheid voeding op afstemmen. Nadeel is dat je de led niet kan dimmen als ik het goed heb.
Ik wist dat dan ook na de aanschaf van jouw Rio DirkKlopt. Er zit direct een netsnoer aan de balk. Dus geen optie om daar een dimmer tussen te zetten.
Nee ik heb beide daylights vervangen door 1 color en 1 nature lamp. Ze zijn inderdaad wat mooier, maar geven ongeveer even veel Lumen als ik 't goed heb.Baardalg is de lastigste vind ik. Ik heb op een gegeven moment de bak leeg gehaald en opnieuw begonnen, ook een Rio 125,
Nu komt het soms weer tevoorschijn op het hout maar dan krab ik het er gelijk af, dit controleer ik paar keer per week. En ik moet zeggen dat ik het daarmee onder controle houd.
Heb je de Daylight lamp er nog in toevallig? Deze heb ik vervangen voor de Colour. Deze vind ik mooier in combi met de Nature en minder fel.
Dat is inderdaad baardalg....Ja helaas begint het daar nu ook.
Ook al zou je daar een dimmer tussen kunnen zetten, er bestaan ledlicht dimmers, je buizen bevatten geen dimbare leds.Klopt. Er zit direct een netsnoer aan de balk. Dus geen optie om daar een dimmer tussen te zetten.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.