Wat is er nieuw

Welk voer voor danio erytromicron?

Cindy77

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2024
Leeftijd
47
Hier ook maar eens een vraag over stellen.
De lfs besteld, zodra ze vissen gaan bestellen, voor mij de danio erytromicron. Ik heb geen idee wanneer ze komen maar zag van de week bij de winkel dat ie nog aardig wat vis had zitten dus ik denk deze week nog niet. Nu heb ik al wat vlokvoer meegenomen voor ze, maar ik heb begrepen dat ze het liefste levend voer eten. Prima natuurlijk, afwisselend voeren dus en proberen langzaam ze ook te laten wennen aan vlokvoer.
Maar nu is mijn vraag; welk levend voer is geschikt voor dit hele kleine visje met een hele kleine bek? Ik voerde vroeger ook wel met levend voer, maar rode muggenlarven en artemia enzo, lijken mij vrij groot voor die kleine bekjes van dit mini visje. Dus welk levend voer is klein genoeg dat dit visje het wel kan eten?

Ik zou gaan voor het wat smallere spul. Wormpjes en muggenlarven. Als de ene kant van het beestje in de bek past, slobberen ze de rest waarschijnlijk zo op.

Ik ben een beetje bekend met de wereld van het hengelen. Als je dan ziet wat voor formaat aas die snoeken en baarzen op happen, echt niet normaal. Er past echt heel veel in een vissenbek.

Ik zou gaan voor het wat smallere spul. Wormpjes en muggenlarven. Als de ene kant van het beestje in de bek past, slobberen ze de rest waarschijnlijk zo op.

Ik ben een beetje bekend met de wereld van het hengelen. Als je dan ziet wat voor formaat aas die snoeken en baarzen op happen, echt niet normaal. Er past echt heel veel in een vissenbek.
Ja, het smallere spul idd maar als ik aan muggenlarven denk, dan vind ik die toch vrij groot.. maar misschien heb je gelijk dat als 1 kant in de bek past, dat ze dan de rest zo naar binnen slurpen..

Gevriesdroogde muggenlarven tussen je vingers fijnwrijven, artemia, vlokvoer fijnwrijven en fijn granulaat, gevriesdroogde tubifex beetje uitlkaar laten vallen (onderwater tussen je vingers). Is familie van de cpd (kunnen kruisen) en die zijn absoluut geen moeilijke eters.

Gevriesdroogde muggenlarven tussen je vingers fijnwrijven, artemia, vlokvoer fijnwrijven en fijn granulaat, gevriesdroogde tubifex beetje uitlkaar laten vallen (onderwater tussen je vingers). Is familie van de cpd (kunnen kruisen) en die zijn absoluut geen moeilijke eters.
Dat zijn een hoop opties, dank je wel!
Dat gevriesdroogde voer, zit dat dan gewoon in een potje of doe je dan zelf bevroren voer laten drogen? Misschien een domme vraag, maar heb eigenlijk nog nooit ergens gevriesdroogd voer voor vissen gezien. Maar misschien ook omdat ik daar nooit naar gekeken heb, dat kan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan