Wat is er nieuw

Welke "eyecatcher"?

X_-Anne-_X

Member
Lid geworden
21 mei 2025
Leeftijd
34
Hallo allemaal,

Ik heb een aquarium van 300 liter. Mijn betta is vorige week helaas overleden. Mar is dik 4 jaar geworden. 😁 nu ben ik op zoek naar een andere eyecatcher. Ik zat te denken aan dwerggourami's. Maar in de winkel zitten ze in bakken met m/f. Ik dacht dat je niet meerdere mannen bij elkaar kon houden? Hebben jullie een idee? Mijn bestand is momenteel:

10 corydoras panda
5 kuhli loach
5 zebra renslak
15 rasbora espei
1 ancistrus dolichopterus
Ongeveer 80 vuurgarnalen

Wat zouden jullie hierbij doen nu mijn betta weg is?

Alvast bedankt!

Mooie L-nummer wellicht? L168 bijvoorbeeld?
Of een paar rammetjes?

Mooie L-nummer wellicht? L168 bijvoorbeeld?
Of een paar rammetjes?
Dat is een leuk idee! Maar dat is weer een bodembewoner. Die heb ik al veel. Ik zoek eigenlijk iets voor bovenin.

Een harem diamant gouramies. 1 man 2/3 vrouw. Zitten hoofdzakelijk boven in en midden. Zichtlijnen doorbreken en genoeg drijfplanten.

De dwerggouramies zijn erg vaak besmet met hetniridovirus. Het zijn prachtige vissen maar ik zou er niet aan beginnen.

Zou ook denken een nieuwe Betta of een trio gouramies

Een harem diamant gouramies. 1 man 2/3 vrouw. Zitten hoofdzakelijk boven in en midden. Zichtlijnen doorbreken en genoeg drijfplanten.

De dwerggouramies zijn erg vaak besmet met hetniridovirus. Het zijn prachtige vissen maar ik zou er niet aan beginnen.
Oke bedankt! Ga ik naar kijken.

Ik weet niet wat je verder hebt, maar Pseudocrenilabrus nicholsii? Staat te boek als bodembewoner, en ja daar komen ze ook af en toe... maar ze zitten minstens zo vaak, zo niet vaker in het midden of zelfs bovenin.

Er zijn meer Betta’s dan alleen maar B. splendens😉. In een aquarium van 300 liter zou ik het schooltje R. espei uitbreiden naar zo’n 25 stuks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan