Wat is er nieuw

Welke slanghouder geschikt voor Juwel? (Doseerpomp)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 22453
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 22453

Guest
Ik wil binnenkort een Chihiros doseerpomp aanschaffen (2 kanaals). Vraag me alleen af welke tubeholder daarbij geschikt is.
Ik zie alleen maar voorbeelden van rimless bakken, maar mijn Juwel heeft een kap met dikke plastic rand en niet hele brede uitsparingen.
Is de Chihiros tubeholder daar ook geschikt voor? Of is er een andere oplossing of produkt mogelijk? Heb dus ook niet perse houder met 4 tubes nodig.
IMG_7624.jpeg

Hier 2 kanalen in gebruik en een stukje klittenband, lekker simpel.

Mijn Blue Marine (4 kanalen) Doseerpomp heeft ook 2/4 mm doseerslangen (zoals Chihiros ) maar ik gebruik deze alleen naar de flessen, naar aquarium gebruik ik gewoon siliconen 4/6 mm slangen.

Ter info: Ik doseer steeds kleine hoeveelheden en om een eventuele terugloop te voorkomen (gebeurd soms) heb ik extra “lucht” terugslagventielen geplaatst, deze hebben geen invloed op de dosering.

Heeft ook een bijkomend voordeel: bemesting vloeistof wil wel eens kristalliseren op uitloop, kan nu de ventiel eraf halen/schuiven en gemakkelijk schoonspoelen.

1000018128.jpg

1000018129.jpg

Laatst bewerkt:
Hier 2 kanalen in gebruik en een stukje klittenband, lekker simpel.

Mijn Blue Marine (4 kanalen) Doseerpomp heeft ook 2/4 mm doseerslangen (zoals Chihiros ) maar ik gebruik deze alleen naar de flessen, naar aquarium gebruik ik gewoon siliconen 4/6 mm slangen.

Ter info: Ik doseer steeds kleine hoeveelheden en om een eventuele terugloop te voorkomen (gebeurd soms) heb ik extra “lucht” terugslagventielen geplaatst, deze hebben geen invloed op de dosering.

Heeft ook een bijkomend voordeel: bemesting vloeistof wil wel eens kristalliseren op uitloop, kan nu de ventiel eraf halen/schuiven en gemakkelijk schoonspoelen.

Bekijk bijlage 381457
Bekijk bijlage 381458
Dank voor je duidelijke reactie en fotos!👍

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan