Wat is er nieuw

Wild vlees groei op algeneter

Mila-H20

New member
Lid geworden
23 december 2024
Leeftijd
23
Hi lezer,
Zou iemand mij kunnen helpen/adviseren?

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe algeneter in mijn aquarium maar zoals de titel al verklapt heeft deze last van (denk ik) wild vlees groei aan haar snuit… zie bijlagen.

Hebben jullie misschien advies over wat ik hier mee aan moet? Het beestje eet nog goed en is actief.

Alsvat heel erg bedankt voor de moeite <3

Bijlagen

• IMG_7823.jpeg
    IMG_7823.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 58
  • IMG_7824.jpeg
    IMG_7824.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 56
Het beestje ziet er volgens mij ingevallen uit.. welke soort is het precies? Wat voer je hem? De meeste soorten hebben een gevarieerd dieet nodig waar ook vlees/vis in zit..

Vwb de aangroeisels.. ik kan je niet helpen maar ben wel benieuwd naar wat anderen zeggen..

Het beestje ziet er volgens mij ingevallen uit.. welke soort is het precies? Wat voer je hem? De meeste soorten hebben een gevarieerd dieet nodig waar ook vlees/vis in zit..

Vwb de aangroeisels.. ik kan je niet helpen maar ben wel benieuwd naar wat anderen zeggen..
Welke soort het is durf ik niet met zekerheid te zeggen,ik denk een ‘glyptoperichthys joselimaianus’.
heb het beestje van mijn moeder gekregen toen ik ander visjes (platy’s) van haar over nam.

Moet ook zeggen ik ben echt een beginner als het gaat om het houden van vissen.

Ik heb me op dit vissenvoer laten adviseren (zie bijslagen) Als u tips voor mij heeft hoor ik het graag!

Mvg Mila

Bijlagen

• IMG_7826.jpeg
    IMG_7826.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 26
Dat hoop ik niet voor je 😀 die worden een Cm of 30 bij goed verzorging. uit mijn hoofd heeft @BlupGup wel kijk op de verschillende soorten en welke het zou kunnen zijn.
Qua voeding zit je dan trouwens wel aardig oke. ik citeer van planetcatfish: Lettuce, Peas, Frozen Spinach and any prepared food that reaches the bottom. Larger fish enjoy prawns or pieces of freshwater trout. Algae (especially soft brown) will be eaten immediately. User data. Dus veel groente, en bij volwassenheid ook wat forel (hoewel ze ongetwijfeld ook een mosseltje lusten 😉 )

je kan op planetcatfish eens kijken of er nog een soort is die er op lijkt.. er zijn er 100en namelijk 🙂

https://aquainfo.nl/artikel/pterygoplichthys-joselimaianus-l001/
https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=177

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan