Peteha
Member
- Lid geworden
- 6 juni 2024
- Leeftijd
- 66
Laatste tijd wat gedoe gehad met mijn grote 500 liter aquarium. Regelmatig een witte waas (bacteriebloei) gehad waardoor diverse roodkopzalmpjes, rode garnalen en één gourami het niet overleefd hebben. Mijn actie was regelmatig circa 1/3 water vervangen en recent een uitgebreide bacteriecultuur toegevoegd en eindelijk lijkt het nu weer goed te komen. Tevens de beide pleco's verwijderd die veel te groot waren geworden. Ook heb ik net voor de witte waas een uitgebreide watermeting laten doen omdat de planten het zo slecht deden. Daaruit bleek dat waterwaarden goed waren, maar dat er extreem veel silicium in het water zat. Actie is geweest om alle stenen te verwijderen en er een filter substraat (silicate remover van Sera) in de filters toe te voegen.
Maar nu zie ik op de bodem diverse plakken van een wit spul liggen. Heb t al even onder microscoop gehad en het blijken een soort blaasjes te zijn van verschillende grootte.
Vraag: hekent iemand dit, zie de bijgevoegde foto?
Maar nu zie ik op de bodem diverse plakken van een wit spul liggen. Heb t al even onder microscoop gehad en het blijken een soort blaasjes te zijn van verschillende grootte.
Vraag: hekent iemand dit, zie de bijgevoegde foto?