Wat is er nieuw

ziek?

• Onderwerp starter Onderwerp starter michael_dd
  • Startdatum Startdatum
M

michael_dd

Guest
Onze 3 sluierstaarten schuren , trillen met hun vinnen , hebben rode kiewen aan de binnenkant, schieten soms door het water en soms doorzichtige ontlasting. Ze schuren niet de hele tijd. Alleen de rode kiewen zijn er al altijd. Veder eten ze goed en vertonen geen raar gedrag. Groeien nog steeds hard ! weten jullie wat het zou kunnen zijn?

We hebben een rio 180 een eheim buitenpomp 222 en 2 aquaflow 200. verversen elke week de helft. De waardes die we nu weten is ph tussen 7,5 ,kh 6, nitriet 0 en gh 7 de rest gaan winkel laten testen. temperatuur van de bak is 21 graden.

groetjes

Ik denk dat ze parasieten hebben

Bacteriele infectie, of kieuwwormen, misschien?
Foto zou helpen...

Flagelatten misschien, google even of je het herkent !

Hoop misschien,schiet je niks mee op.
Plaatst een filmpje als dat kan.

ATTACH]

wij denken zelf dat dit paaipukkels zijn om dit moment want dit is het mannetje. Maar misschien dat jullie hier anders over denken of herkennen?

ATTACH]

lukt me helaas niet om een video te plaatsen

Ik heb geen verstand van sluiers,maar deze lijken mij kerngezond.

Ik zie er ook niets vreemds aan. De eerste heeft inderdaad paaipukkels.

Rode kieuwen zijn goed, je wil echt niet dat ze een andere kleur hebben.

Het trillen en schuren kan duiden op parasieten, maar ook op ammoniak of nitriet. Parasieten kunnen ze vaak prima zelf afvechten, mits de vissen niet verzwakt zijn. Zolang ze nog goed eten en zich goed gedragen zou ik het even aankijken. Medicatie verzwakt wat averechts kan werken.

Wat een schitterend visje, die tweede :smitten:

Meet vooral fosfaat eens.Kan zich opslaan in je grindbodem en zijn tenslotte grote vervuilers.

bedankt voor de tips! gaan even water laten testen deze week!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan