Beste,
De laatste weken heb ik weer last van wat overlijdens tevens ook van een grote zilvergourami die ik al ruime tijd had. (Koppel) deze gourami at al even niet meer en was sterk vermagerd.
De dag erna een danio, waarvan het onderlichaam niet meer intact was.
Ook verdwijnen er vissen zoals een mijn bèta een corridora en molly. Waarvan niets terug te vinden is.
Ik gebruikte reeds esha 2000 en esha exit,
Ik Deed 1 x 80 % waterwissel een maand geleden, en dan +- 30% om de 10 dagen.
De volledige filter en bodem, interieur zijn 2 weken geleden gekuist met 50 % waterwissel.
Het is een bak van 180 liter, filter JBL cristalprofi 1902.
Planten doen het nooit goed, ook niet met extra voeding.
waterwaarden toont een wat te hoog KH.
Ik maak gebruik van een waterverbeteraar, en extra vitaminen voor de vissen van sera.
Nu merk ik alweer vlekken op bij mijn overgebleven gourami, eerder witte uitstulpsels, en bleke vlekken bij enkele andere vissen.
kan iemand me helpen?
Want ik krijg de bak maar niet onder controle
Tevens vertoont 1 maanvis een gaatje in de staart.
Alvast bedankt!
De laatste weken heb ik weer last van wat overlijdens tevens ook van een grote zilvergourami die ik al ruime tijd had. (Koppel) deze gourami at al even niet meer en was sterk vermagerd.
De dag erna een danio, waarvan het onderlichaam niet meer intact was.
Ook verdwijnen er vissen zoals een mijn bèta een corridora en molly. Waarvan niets terug te vinden is.
Ik gebruikte reeds esha 2000 en esha exit,
Ik Deed 1 x 80 % waterwissel een maand geleden, en dan +- 30% om de 10 dagen.
De volledige filter en bodem, interieur zijn 2 weken geleden gekuist met 50 % waterwissel.
Het is een bak van 180 liter, filter JBL cristalprofi 1902.
Planten doen het nooit goed, ook niet met extra voeding.
waterwaarden toont een wat te hoog KH.
Ik maak gebruik van een waterverbeteraar, en extra vitaminen voor de vissen van sera.
Nu merk ik alweer vlekken op bij mijn overgebleven gourami, eerder witte uitstulpsels, en bleke vlekken bij enkele andere vissen.
kan iemand me helpen?
Want ik krijg de bak maar niet onder controle
Tevens vertoont 1 maanvis een gaatje in de staart.
Alvast bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt: