Wat is er nieuw

60 cm gezelschapsbak van biologist

• Onderwerp starter Onderwerp starter Biologist
  • Startdatum Startdatum
Met Fancy gaat alles goed hoor 😀 zal vanavond eens wat foto's proberen up te loaden als meneer zin heeft om mee te werken 😉

Een klein beetje verlaat, maar hier dan toch de update.

Met Fancy gaat alles dus nog goed. Hij is wel een beetje aan het verkleuren. Eerst ha hij vooral wit om zijn kop. Dit is nu helemaal blauw geworden, met op zijn rug nog enkele witte schubben. Het is echter nog steeds een prachtige Betta (naar mijn mening)
225434biologist_0_82_img_20160301_191757678.jpg

833698biologist_0_82_img_20160218_210846756.jpg

Het andere aquarium draait ook nog steeds goed. De Epiplatys hebben ondertussen een lekker buikje gekregen en lijken zich prima te vermaken. Ik heb echter 4M/2V zitten, maar tot nog toe gaat dit goed en als dat zo blijft laat ik het lekker zo zitten (het aquarium is gewoon gevuld tot aan de rand trouwens, op de foto's zit er even wat minder water in 😀 ).
411478biologist_0_82_img_20160301_192152255.jpg

173373biologist_0_82_img_20160301_192102638.jpg

447558biologist_0_82_img_20160304_205033673.jpg

Op de nieuwe kast
959318biologist_0_82_img_20160307_193709448.jpg

En het nieuwe filter (met wat rommel)
676376biologist_0_82_img_20160307_193724955.jpg

Ziet er mooi uit hoor! De betta is ook een van mijn favorieten, een rustige en makkelijke vis. Eet uit je hand.

Mvg Ron

Wat een mooie betta :smitten:
Dat roze 😱

Dankjewel beiden! De Betta is ook zeker een van mijn favorieten. Zijn echt prachtige vissen die echt een eigen karaktertje hebben.

Mooi mooi mooi! :thumbs:

Dankjewel 😀

Ik vind dit een leuke en bak. 🙂

Die Epiplatys annulatus, heb je daar nog geen problemen mee gehad qua agressie?

Hobbeldino zei:

Dankjewel! En nee qua agressie heb ik er nog echt geen problemen mee gehad. Ik heb een beetje een vreemde samenstelling met 4 mannen en 2 vrouwen, maar dit gaat over het algemeen wel goed.
Meestal zwemt de hele groep gewoon bij elkaar. Af en toe krijgt het grootste mannetje het op de heupen en zwemt dan achter de rest aan, maar daar blijft het ook bij. Vaak is na een minuut de rust dan al weer wedergekeerd.

Biologist zei:
Hobbeldino zei:

Dankjewel! En nee qua agressie heb ik er nog echt geen problemen mee gehad. Ik heb een beetje een vreemde samenstelling met 4 mannen en 2 vrouwen, maar dit gaat over het algemeen wel goed.
Meestal zwemt de hele groep gewoon bij elkaar. Af en toe krijgt het grootste mannetje het op de heupen en zwemt dan achter de rest aan, maar daar blijft het ook bij. Vaak is na een minuut de rust dan al weer wedergekeerd.

Oke. Ik twijfel nog een beetje of ik die zal nemen mocht ik een groter aquarium krijgen. Vind ze best leuk, maar lees vaak dat ze vrij agressief kunnen zijn naar elkaar toe. Sowieso drie mannetjes dan toch.

Vind het echt een leuke bak die je hebt! Ben jaloers haha 🙂

Hobbeldino zei:
Biologist zei:
Hobbeldino zei:

Oke. Ik twijfel nog een beetje of ik die zal nemen mocht ik een groter aquarium krijgen. Vind ze best leuk, maar lees vaak dat ze vrij agressief kunnen zijn naar elkaar toe. Sowieso drie mannetjes dan toch.

Vind het echt een leuke bak die je hebt! Ben jaloers haha 🙂

Minimaal 3 mannetjes is altijd een goed idee. Ik heb hier dus niet de ervaring dat ze agressief naar elkaar toe zijn. Heb wel een heel aantal drijfplanten met lange wordtels en wat Cabomba net ondet het wateroppervlak drijven, dus de zichtlijnen worden aardig onderbroken.

Kan ze je in ieder geval zeker aanraden! Zijn visjes met een super leuk gedrag. Heb ook absoluut niet het idee dat ze moeilijk te houden zijn of net wat.

En nogmaals bedankt voor het compliment 😀

Ik heb 1 man met 2 vrouwen en dan geen problemen met dit visje.

Weer even een updateje. Het interne filter is nu uit de 60cm en na 4 weken indraaien, mag de externe filter het zelf gaan doen. Scheelt een hoop ruimte in de bak, dus ik ben er in ieder geval blij mee.

Eerst maar even een overzicht
256774biologist_0_82_img_20160402_155318321.jpg

De nieuwe Anubias begint ook al behoorlijk nieuw blad te krijgen
493473biologist_0_82_img_20160402_155326906.jpg

Het groepje Epiplatys wilde ook wel even voor jullie op de foto 😉 Ze kregen net te eten, vandaar de 'vlekken' op het wateroppervlak. De amandae's waren te snel om ook maar enigszins fatsoenlijk op de foto te krijgen
592454biologist_0_82_img_20160402_155853.jpg

377696biologist_0_82_img_20160402_160008.jpg

529458biologist_0_82_img_20160402_155736695.jpg

En als laatste natuurlijk nog wat foto's van Fancy 😀 Op de eerste foto onder zijn schuimnest en op de tweede zich boos makend tegen een spiegel 😉
158687biologist_0_82_img_20160308_195748.jpg

799288biologist_0_82_img_20160401_152712.jpg

Zoals jullie gewend zijn helaas niet de beste foto's, maar ik moet het met mijn mobiel doen :sorry:

Dankjewel! Zelf vind ik de kempvis ook echt een plaatje 😀

Een heel mooi bakkie, en een schitterende kempvis, een sieraad in je huis :petjeaf:

astrid j zei:
Een heel mooi bakkie, en een schitterende kempvis, een sieraad in je huis :petjeaf:

Dankjewel!

Dat verdient hij ook 😉 is een prachtig beestje met een leuk karakter

Biologist zei:
Dat verdient hij ook 😉 is een prachtig beestje met een leuk karakter

Zo is dat!

Alhoewel: het prachtig beestje, dat kan wel iedereen bevestigen, maar het leuke karakter niet, dat ken ik niet 😉

Maar het ziet er wel een hele mooie en vredelievende vis uit.

Mooie bak en wat een prachtige betta!

Ben zelf echt helemaal verliefd op de epiplaty's :smitten:

Mooie plaatjes Noa en inderdaad een mooie Betta.

Die Betta heeft wel wat weg van de wildvormen uit de Betta splendens groep 😀

WaoW, leuke bak Noa, moet ik toch wat beter in de gaten gaan houden 🙂

Ik heb geen idee hoe die wildvormen er precies uitzien, maar ik geloof je op je woord 😉 Ik ben zelf niet zo'n fan van de enorme vinnen bij Betta's, dus vandaar ook de keuze voor dit mannetje (en hij is gewoon enorm mooi).

En bedankt voor de complimenten! De aqua 40 gaat binnenkort op de schop. Hygrophyla difformis staat er niet meer mooi bij na de vakantie en zit onder de alg. Wordt ook veel te groot voor deze nano. Gaat vervangen worden door een javavaren en wat sagittaria.

De aqua40 is ondertussen opnieuw ingericht. Dat vraagt dus om een nieuwe overzichtsfoto
221658biologist_0_82_img_20160514_190108428.jpg

Fancy wilde ook graag op de foto
116168biologist_0_82_img_20160514_190936.jpg

611468biologist_0_82_img_20160514_190131201.jpg

Ik ben overigens nog opzoek naar de naam van de plant die op de vorige twee foto's achteraan staat (lichtgroen met brede bladeren). Heb deze op het Vivarium gekocht, maar ben vergeten naar de naam te kijken. Het is een plant met een gewoon wortelstel (geen rizoom o.i.d.), plant zich voort via uitlopers en is bij mij ongeveer 15 cm hoog (en lijkt niet veel hoger te worden).

Als extraatje nog een foto van de garnalen en als je goed kijkt 1 van de amadaes. De populatie houdt zichzelf lekker in stand.
634788biologist_0_82_img_20160511_194805027.jpg

Prachtige bak en vissen! heel mooi gedaan.

Ziet er mooi uit Noa en ik wil ook de naam van dat plantje weleens weten 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan