Heb je dan al iets in gedachten?@NicoleE
Je hebt gelijk ik kijk ook graag hiernaar. Deze staat ook meer in het blikveld dan de Lido. De Lido draait ook goed, en toch zit ik er aan te denken om die weer eens een andere inrichting te geven.
Nee nog niet. Zolang er nog de vissen plezier in hebben laat ik het gaan. Geen haast.Heb je dan al iets in gedachten?
Zal ik ze weer eens moeten testen…. Al een hele tijd niet gedaan. 😱Wat een enorm mooie bak! Mag ik vragen wat je waterwaarden zijn?
Doe voor mij vooral geen moeite😂 Maar ben benieuwd naar de waardes van een blackwater die al een tijdje staat.Zal ik ze weer eens moeten testen…. Al een hele tijd niet gedaan. 😱
Heb de PH even gemeten met de pen, nieuw gekalibreerd, en die is 5,91. De EC is 300us/cm bij 24/25 graden op dit moment.Doe voor mij vooral geen moeite😂 Maar ben benieuwd naar de waardes van een blackwater die al een tijdje staat.
Wat leuk dat je dat even voor mij hebt gedaan! Mooie ph heb je. Je filtert niet over turf?Heb de PH even gemeten met de pen, nieuw gekalibreerd, en die is 5,91. De EC is 300us/cm bij 24/25 graden op dit moment.
Ik ververs wel altijd met deels osmosewater in deze bak. Overige waardes meet ik zaterdag ff voor de wissel.
Kleine moeite…Wat leuk dat je dat even voor mij hebt gedaan! Mooie ph heb je. Je filtert niet over turf?
Interessant! De botanicals helpen daar natuurlijk ook aan mee. Als je alleen met osmosewater ververst zuurt je water continu iets aan of niet? Ik vind die chemie heel interessant en ga zelf ook met osmose werken, maar wel een mengeling met kraanwater.Kleine moeite…
Ik had er JBL Tormec in, maar die was na maanden wel aan zn eind. Heb momenteel niks meer liggen dus ff zonder, en die lage ph komt ook door de hoeveelheid Osmose die ik gebruik. Elke week gaat er een 35 liter water uit en wordt aangevuld met osmose. En voor de kleur gebruik in bio,ogische rooibosthee van Jacob Hooy. Met zo’n zak kan ik heel lang doen. Wat losse thee in een thee-ei in heet water en dan een tijd laten trekken.
https://www.deonlinedrogist.nl/drog...BwE&gbraid=0AAAAAD0Hzorh72dEyUAQV9iKpcjeOr91R
Ik doe meestal ca30ltr osmose en ongeveer 10kraan. Maar wissel het ook wel eens wat af qua verhoudingen. Hou me daar niet zo strak aan. Observeren en uitporberenInteressant! De botanicals helpen daar natuurlijk ook aan mee. Als je alleen met osmosewater ververst zuurt je water continu iets aan of niet? Ik vind die chemie heel interessant en ga zelf ook met osmose werken, maar wel een mengeling met kraanwater.
Heb de waardes even wat uitgebreider gemeten, zou nog uitgebreider kunnen gaan met Cu/K/Mg maar lat het nu ff hierbij.Doe voor mij vooral geen moeite😂 Maar ben benieuwd naar de waardes van een blackwater die al een tijdje staat.
Dat klinkt goed! Ik heb verder geen ervaring met remineralisatie dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik ben wel benieuwd waar je op uit gaat komen! Bedankt voor het uitgebreide meten voor mij!Heb de waardes even wat uitgebreider gemeten, zou nog uitgebreider kunnen gaan met Cu/K/Mg maar lat het nu ff hierbij.
De tds is 172ppm,bij 26graden. kH van 5, GH van 3, PH 6,4.
NH is onmeetbaar, NO2 van ca 0,05, NO3 1, en PO4 is bij mij vaak heel hoog, volgens de testtabel meer dan 2.
Alles gemeten met JBL druppels, muv tds en ph.
Morgen bij verversen zal ik weer eens JBL mineralen toevoegen. Alleen zoek ik nog een ander soort dan dit poeder, deze Aquadur geeft altijd een witte waas in de bak bij toevoegen.
Ik voeg als voeding de complete toe van Planted Box met een doseerpomp, lekker gemakkelijk. Geen zin om alles apart toe te moeten voegen eigenlijk.
Al zou ik dat ook wel kunnen. Heb een 4kanaals en 2 kanaals doseerpomp van Chihiros.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.