Wat is er nieuw

60x40x40 van Esthersvisjes

Ze woont nu 2 jaar bij ons, ze is bijna 7. Onze grote rode kater Duke moesten we oudejaarsdag 2023 helaas in laten slapen omdat hij een ontstoken alvleesklier had. 😭

Klein beetje veranderd, een steen erbij linksvoor. Verder ging niet omdat ik niets meer zag.

IMG_3647.jpeg

Weer een beetje aangepast, langzamerhand gaat het richting wat het moet worden. Veel te langzaam maar het is elke keer een bende. Gisteren ook het filter schoongemaakt want die zat helemaal vol.
Er zitten nog steeds vissen in hoor, maar op de een of andere manier verdwijnen ze zodra ik foto’s wil maken. 🫪😅

IMG_4055.jpeg
IMG_4053.jpeg
IMG_4054.jpeg

De bak is idd. niet overbevolkt zo te zien 😊

Er zitten 1 of 2 Corydoras pygmaeus, 9! Paracheirodon simulans en 1 of 2 Badis tigris nog in, maar waar 😂

De simulansjes gingen speciaal voor de foto redelijk netjes op een rij zwemmen. 💪🏻

IMG_4133.jpeg

Laatst bewerkt:
Vroeger ook de Simulans gehad, leuk visje schoolde goed en bere sterk.

Het zijn superleuke visjes inderdaad, ik ben er al jaren heel erg blij mee. Alleen jammer dat ze zo schuw zijn.

Het zijn superleuke visjes inderdaad, ik ben er al jaren heel erg blij mee. Alleen jammer dat ze zo schuw zijn.
Dan zou je er miss. een paar extra nemen, in een wat groter schooltje vinden ze het miss. wat veiliger.

Gisteren weer een stapje verder. Het gaat tergend langzaam, maar zo blijft de boel wel stabiel merk ik. Geen gekke dingen als in een keer alle vissen dood zoals de vorige keer!
IMG_4378.jpeg

Het ligt wel allemaal net anders dan ik bedacht had. Ik had eerst gepuzzeld en daar een foto van gemaakt die ik als referentie gebruik. Maar dat geeft niet, als de grote lijnen maar kloppen.
En over het hout hebben we het maar niet, dat was ik vergeten om erin te zetten dus dat moest toen de bak al helemaal vol zat. 🫣

Gisteren weer een stapje verder. Het gaat tergend langzaam, maar zo blijft de boel wel stabiel merk ik. Geen gekke dingen als in een keer alle vissen dood zoals de vorige keer!
Bekijk bijlage 396667
Het ligt wel allemaal net anders dan ik bedacht had. Ik had eerst gepuzzeld en daar een foto van gemaakt die ik als referentie gebruik. Maar dat geeft niet, als de grote lijnen maar kloppen.
En over het hout hebben we het maar niet, dat was ik vergeten om erin te zetten dus dat moest toen de bak al helemaal vol zat. 🫣
Dat ziet er goed uit hoor. En dat hout is toch prima zo? Dit ziet er natuurlijk uit, niet alle hout groeit vanuit de bodem van een waterloop. Er valt genoeg zo in het water. En daarbij, als de planten in de bodem wat hoger worden, zie al helemaal niet meer dat het hout er los in ligt.
Ik zou er niet zo wakker van liggen in elk geval.

Je bent goed bezig.

Dat ziet er goed uit hoor. En dat hout is toch prima zo? Dit ziet er natuurlijk uit, niet alle hout groeit vanuit de bodem van een waterloop. Er valt genoeg zo in het water. En daarbij, als de planten in de bodem wat hoger worden, zie al helemaal niet meer dat het hout er los in ligt.
Ik zou er niet zo wakker van liggen in elk geval.

Je bent goed bezig.
Het hout staat nu tegen de voorruit aan, maar volgende week bij de volgende waterwissel heb ik een nieuwe kans. 😅
Dank je wel dat je het er goed uit vindt zien zo halverwege de verbouwing! 😊

Het begint erop te lijken! Het ligt alleen totaal niet zoals ik wilde, het is toch een beetje een eigen leven gaan leiden, dus misschien ga ik nog wat schuiven. Ik had het wat minder netjes bedacht.
Binnenkort nog wat plantjes erbij midden en voor. Ik heb eigenlijk alleen maar hoge planten, dus die staan achterin en aan de zijkanten. Er komen dus wat kleinblijvende planten bij.
Op de een of andere manier kwamen de planten tot bovenaan maar nu niet meer. Ik heb blijkbaar toch alle grote planten weggegooid en de kleine teruggeplaatst. Ik hoop dat ze snel weer groot teruggroeien zodat het achterin minder kaal is. Het voordeel is dat je nu wel de vissen ziet zwemmen. En ik blijk nog 3 Corydorasjes te hebben!
Ik heb wel meer dan 25 Nymphaea stellata’s weggegooid. Ik vond het verschrikkelijk maar het is te warm om het naar iemand op te sturen nu. Ik heb er nog een heel stel in de bak. Het begon ooit met eentje die ik van iemand hier op het forum heb gekregen, ik weet alleen niet meer wie dat was helaas. In ieder geval nog steeds bedankt! 😄

IMG_4559.jpeg
IMG_4560.jpeg

Laatst bewerkt:
Lekker bezig 👌.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan