Wat is er nieuw

90x70x60 van Matthijs H.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Matthijs H
  • Startdatum Startdatum
M

Matthijs H

Guest
Sinds eind januari heb ik mijn nieuwe aquarium draaien. Voor dit aquarium heb ik veel inspiratie en informatie opgedaan op dit forum. Daarom wil ik bij deze ook wat terug geven met een foto album.

Het is een gezelschaps bak en tot nu toe draait alles redelijk naar wens. Er zijn wat planten uit gegaan en wat planten bij gekomen. Sommige moeten nog flink groeien, andere moet ik flink snoeien om in toom te houden. Ik heb ook nog Colisa chuna in gehad maar deze zijn helaas snel overleden. Ook heb ik er Ancisrtus sp. ingehad, maar deze schoffelde de bak onderste boven en heb ik dus weer weg gedaan.

Aquarium:
Maatwerk 90x70x60 met formica meubel en kap

Verlichting:
led verlichting met TC420 controller

Filter:
2x eheim experience 250
eheim skimmer 350

CO2:
Bio CO2 (water,suiker,gist) en omgekeerd bakje

Flora:
Alternanthera Rosanervig
Anubias barteri "Coffeefolia"
Cryptocoryne beckettii
Cyperus helferi
Eleocharis acicularis "mini"
Gymnocoronis spilanthoides
Hemianthus umbrosum
Hydrocotyle tripartita
Hydrocotyle verticillata
Hygrophila corymbosa stricta
Hygrophila difformis
Hygrophila pinnatifida
Limnobium laevigatum
Lobelia cardinalis "mini"
Ludwigia arcuata
Ludwigia repens
Marsilea crenata
Microsorium pteropus petit
Potamogeton gayi
Rotala "Bonsai"

Fauna:
10x Barbus pentazona
10x Cardina japonica
8x Corydoras panda
2x Mikrogeophagus altispinosus
?x Neocaridina heteropoda
18x Tanichthys micagemmae

aquarium_2016_04_28_01.jpg

aquarium_2016_04_28_02.jpg

aquarium_2016_04_28_03.jpg

aquarium_2016_04_28_04.jpg

aquarium_2016_04_28_05.jpg

aquarium_2016_04_28_06.jpg

aquarium_2016_04_28_07.jpg

aquarium_2016_04_28_08.jpg

aquarium_2016_04_28_09.jpg

aquarium_2016_04_28_10.jpg

Niet alleen een mooie bak, maar ook hele mooie afmetingen.

Bijzondere afmetingen, bijzonder mooie bak! Echt mooi zeg!

Bedankt voor de reacties.

Het aquarium moest daar in de hoek komen. En dit was de maximale afmeting die paste zonder een licht knop te hoeven verplaatsen 🙂
Wilde toch zoveel mogelijk liters (uiteindelijk toch ruim 300) zodat ik er wat leuks mee kon. Ben heel blij hoe het uitgepakt heeft.

Mooie bak ! Lekker diep en hoog ! Mooie scape ook. Door je planten- en vissenkeuze lijkt het zelfs een groter aquarium dan het eigenlijk is. Ik zou alleen de drijfplanten weglaten; die maken het geheel erg rommelig.

Erg mooi! Formaat van de bak is fantastisch misschien moet ik voor mijn volgende project ook maar een custom bak laten maken 🙂

Crash Cowboy zei:
Mooie bak ! Lekker diep en hoog ! Mooie scape ook. Door je planten- en vissenkeuze lijkt het zelfs een groter aquarium dan het eigenlijk is. Ik zou alleen de drijfplanten weglaten; die maken het geheel erg rommelig.

Heb ook bewust niet al te grote vissen er ingedaan. Ik haal de grote drijvers er ook welks uit anders wordt het te erg. Op de foto lijkt het erger als het echt is, maar begrijp wel wat je bedoelt.

RRJ zei:
Erg mooi! Formaat van de bak is fantastisch misschien moet ik voor mijn volgende project ook maar een custom bak laten maken 🙂

Wilde liever een kant en klaar aquarium hoor 🙂 Is een stuk goedkoper. Maar het resultaat van maat is wel een stuk fraaier met de rest van de meubels. Is ook dat ik geen tijd had met kleine kinderen en zo, anders had ik misschien zelf een meubel gemaakt van hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan